Skocz do zawartości

Postać 3D: niby będzie krasnolud...


Sir Valeq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Wziąłem się za swoją pierwszą tak naprawdę postać. Nigdy dotąd ich nie robiłem, dłubałem w maxie wszystko inne, ale nie mogłem się przemóc, by robić organiczne postaci. :)

 

W zamierzeniu będzie to krasnoludzki mag (więc wyjątkowo dlugie szatki zamiast topora i zbroi :D, ale broda będzie). Chciałbym, żeby był animowalny.

Jadę z tutoriali, nie powiem, bo mam jeszcze małe doświadczenie.

Narazie zrobiłem coś takiego, jak tu:

http://img348.imageshack.us/my.php?image=head0iq.jpg

Materiał pomińmy, bo jeszcze nic z nim nie robiłem, walnąłem sobie ot taki na szybko zrobiony, żeby tylko zobaczyć jak to wygląda "w skórze".

Narazie pracuję nad geometrią.

 

Mam już klasyczną dużą twarzoczaszkę, nos=kartofel :D i małe oczka.

W całej siatce są chyba ze dwa trójkątne poly gdzieś za uszami, bo starałem się jak mogłem zachować same czworokąty.

 

Przede mną zadanie: chcę go pomarszczyć. Chcę kilka zmarszczek na czole, wokół oczu (kurze łapki to się nazywa?), po obu stronach ust. Jednak niebardzo wiem jak sobie z tym poradzić, nie psując topologii. :/ I niestety mają to być dość głębokie i widoczne zmarszczki, więc bumpem ich nie uzyskam.

Jak pisałem, chciałbym to kiedyś animować, więc chcę dodać zmarszczki zachowując ogólną topologię i możliwość animacji. Czy ma ktoś jakieś źródła odnośnie robienia zmarszczek? Chętnie przeczytam wszystko do czego się dorwę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

eksportuj model do Zbrusha i tam wszystkie zmarchy i detale ladnie dorobisz. co do modelu to nie podobaja mi sie kosci policzkowe - nienaturalne, nawet jak na krasnoluda i oczodoly - za male oczy i zbyt owalne to wszystko.

powodzenia w dalszej pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się nie podobają, ale na szczęście nie jest to finalna wersja, ale w pełni robocza, więc będe nad nią pracował. :)

O Zbrushu pomyślę... Ale będę musiał się go nauczyć, bo w życiu go nie dotykałem. :) A czy on nie wymaga gęstej siatki? I czy sam jej zbytnio nie zgęszcza? Bo chciałbym utrzymać ten model najlżejszym jak się da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności