Napisano 28 Czerwiec 200618 l Witam, Wziąłem się za swoją pierwszą tak naprawdę postać. Nigdy dotąd ich nie robiłem, dłubałem w maxie wszystko inne, ale nie mogłem się przemóc, by robić organiczne postaci. :) W zamierzeniu będzie to krasnoludzki mag (więc wyjątkowo dlugie szatki zamiast topora i zbroi :D, ale broda będzie). Chciałbym, żeby był animowalny. Jadę z tutoriali, nie powiem, bo mam jeszcze małe doświadczenie. Narazie zrobiłem coś takiego, jak tu: http://img348.imageshack.us/my.php?image=head0iq.jpg Materiał pomińmy, bo jeszcze nic z nim nie robiłem, walnąłem sobie ot taki na szybko zrobiony, żeby tylko zobaczyć jak to wygląda "w skórze". Narazie pracuję nad geometrią. Mam już klasyczną dużą twarzoczaszkę, nos=kartofel :D i małe oczka. W całej siatce są chyba ze dwa trójkątne poly gdzieś za uszami, bo starałem się jak mogłem zachować same czworokąty. Przede mną zadanie: chcę go pomarszczyć. Chcę kilka zmarszczek na czole, wokół oczu (kurze łapki to się nazywa?), po obu stronach ust. Jednak niebardzo wiem jak sobie z tym poradzić, nie psując topologii. :/ I niestety mają to być dość głębokie i widoczne zmarszczki, więc bumpem ich nie uzyskam. Jak pisałem, chciałbym to kiedyś animować, więc chcę dodać zmarszczki zachowując ogólną topologię i możliwość animacji. Czy ma ktoś jakieś źródła odnośnie robienia zmarszczek? Chętnie przeczytam wszystko do czego się dorwę. :D
Napisano 28 Czerwiec 200618 l eksportuj model do Zbrusha i tam wszystkie zmarchy i detale ladnie dorobisz. co do modelu to nie podobaja mi sie kosci policzkowe - nienaturalne, nawet jak na krasnoluda i oczodoly - za male oczy i zbyt owalne to wszystko. powodzenia w dalszej pracy
Napisano 28 Czerwiec 200618 l Autor Też mi się nie podobają, ale na szczęście nie jest to finalna wersja, ale w pełni robocza, więc będe nad nią pracował. :) O Zbrushu pomyślę... Ale będę musiał się go nauczyć, bo w życiu go nie dotykałem. :) A czy on nie wymaga gęstej siatki? I czy sam jej zbytnio nie zgęszcza? Bo chciałbym utrzymać ten model najlżejszym jak się da.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto