Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie.

To jest moja pierwsza vizka indoor WIP z oświetleniem "naturalnym".

Proszę o komentarze i krytykę. (korzystam z Vray)

 

Na lepszym obrazku była wykorzystana IRmap i light cache (rendertime ok 18 minut), na okropnym IRmap i photon map (rendertime 12,5h!!)

 

Ustawienia :

3 otwory w ścianach - na jednej ścianie wyjście na taras i okno z Vraylight na zewnątrz, na przeciwległej do TV również okno z Vraylight na zewnątrz. Oba taki sam multi.

słońce - direct light z vray shadow z lekkim blurem/biasem

GI ON, env 2.0

Caustics - reflective

Expotential

 

Na ładniejszym obrazku jest troszkę ciemno ale bliżej naturalności ALE na suficie mam jakieś badziewne plamy i to nie jest noise. Powstają one od kieliszków na stole i chyba tych w gablocie z barkiem.

 

Na brzydszym z photon map jest ogólna tragedia jakości i czasu renderowania. To w pewien sposób sugeruje mi wykorzystanie light cache ale skąd te plamy na suficie?

 

Scena również posiada jakieś przydymienia na kloszu lampy :-O

 

Proszę o ogólne opinie nt. sceny i wskazówki renderu i może layoutu ogólnego sceny.

 

EDIT : ściany i sufit to jeden obiekt z boxa do poly, podłoga wycieta i jako plane z texturą

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

 

Twój wątek jest źle nazwany, przeczytaj regulamin dot. nazewnictwa wątków w działach Galeria i WIP pod linkiem:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595

 

Następnie wprowadź poprawki zgodnie z wytycznymi regulaminu.

 

Zapoznaj się też z całym regulaminem max3d.pl:

http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43

 

Niezastosowanie się do powyższych zasad zaowocuje usunięciem źle nazwanego wątku.

 

dodam też ze kolejne źle nazwane wątki będą kasowane bez ostrzezenia, podczas tworzenia wątku mialeś do wyboru przedrostki tytułu; czemu z tego nie skorzystałeś ?

Napisano

Co do ustawień to się niewypowiem na tyle żeby ci pomóc. ale meble są tragiczne.(znaczy się styl mebli :-) )

 

Shadery drewna też do kitu. pozmieniaj to.

Napisano

generalnie nie chodzi tutaj o mebelki czy inne przedmioty - chodzi o kwestie oświetleniowe, które w tym przypadku przy photon map są tragiczne

 

szczerze mówiąc meble nie muszą się nikomu poza mną podobać :) wymiotować mi się chce jak patrzę na mebelki a'la IKEA - kwadraty, prostokąty urozmaicone kwadratami i prostokątami. Może i ludziom się podobają, może i łatwo się je odkurza ale to oklejone dechy i tyle. Podobnie kanapy i sofy - 4 kwadratowe poduchy obszyte skajem... i co?? Wygodne?

 

TAK NAPRAWDĘ Z GUSTAMI SIĘ NIE DYSKUTUJE I NIE O TO CHODZIŁO W TYM WĄTKU - chodziło mi o oświetlenie, jeśli tę kwestię uda mi się rozwiązać potem dopiero zabiorę się za shadery... o których potem chętnie posłucham.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności