Napisano 29 Czerwiec 200618 l Witajcie. To jest moja pierwsza vizka indoor WIP z oświetleniem "naturalnym". Proszę o komentarze i krytykę. (korzystam z Vray) Na lepszym obrazku była wykorzystana IRmap i light cache (rendertime ok 18 minut), na okropnym IRmap i photon map (rendertime 12,5h!!) Ustawienia : 3 otwory w ścianach - na jednej ścianie wyjście na taras i okno z Vraylight na zewnątrz, na przeciwległej do TV również okno z Vraylight na zewnątrz. Oba taki sam multi. słońce - direct light z vray shadow z lekkim blurem/biasem GI ON, env 2.0 Caustics - reflective Expotential Na ładniejszym obrazku jest troszkę ciemno ale bliżej naturalności ALE na suficie mam jakieś badziewne plamy i to nie jest noise. Powstają one od kieliszków na stole i chyba tych w gablocie z barkiem. Na brzydszym z photon map jest ogólna tragedia jakości i czasu renderowania. To w pewien sposób sugeruje mi wykorzystanie light cache ale skąd te plamy na suficie? Scena również posiada jakieś przydymienia na kloszu lampy :-O Proszę o ogólne opinie nt. sceny i wskazówki renderu i może layoutu ogólnego sceny. EDIT : ściany i sufit to jeden obiekt z boxa do poly, podłoga wycieta i jako plane z texturą
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Witam. Twój wątek jest źle nazwany, przeczytaj regulamin dot. nazewnictwa wątków w działach Galeria i WIP pod linkiem: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 Następnie wprowadź poprawki zgodnie z wytycznymi regulaminu. Zapoznaj się też z całym regulaminem max3d.pl: http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43 Niezastosowanie się do powyższych zasad zaowocuje usunięciem źle nazwanego wątku. dodam też ze kolejne źle nazwane wątki będą kasowane bez ostrzezenia, podczas tworzenia wątku mialeś do wyboru przedrostki tytułu; czemu z tego nie skorzystałeś ?
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Co do ustawień to się niewypowiem na tyle żeby ci pomóc. ale meble są tragiczne.(znaczy się styl mebli :-) ) Shadery drewna też do kitu. pozmieniaj to.
Napisano 29 Czerwiec 200618 l Autor generalnie nie chodzi tutaj o mebelki czy inne przedmioty - chodzi o kwestie oświetleniowe, które w tym przypadku przy photon map są tragiczne szczerze mówiąc meble nie muszą się nikomu poza mną podobać :) wymiotować mi się chce jak patrzę na mebelki a'la IKEA - kwadraty, prostokąty urozmaicone kwadratami i prostokątami. Może i ludziom się podobają, może i łatwo się je odkurza ale to oklejone dechy i tyle. Podobnie kanapy i sofy - 4 kwadratowe poduchy obszyte skajem... i co?? Wygodne? TAK NAPRAWDĘ Z GUSTAMI SIĘ NIE DYSKUTUJE I NIE O TO CHODZIŁO W TYM WĄTKU - chodziło mi o oświetlenie, jeśli tę kwestię uda mi się rozwiązać potem dopiero zabiorę się za shadery... o których potem chętnie posłucham.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto