Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witajcie.

To jest moja pierwsza vizka indoor WIP z oświetleniem "naturalnym".

Proszę o komentarze i krytykę. (korzystam z Vray)

 

Na lepszym obrazku była wykorzystana IRmap i light cache (rendertime ok 18 minut), na okropnym IRmap i photon map (rendertime 12,5h!!)

 

Ustawienia :

3 otwory w ścianach - na jednej ścianie wyjście na taras i okno z Vraylight na zewnątrz, na przeciwległej do TV również okno z Vraylight na zewnątrz. Oba taki sam multi.

słońce - direct light z vray shadow z lekkim blurem/biasem

GI ON, env 2.0

Caustics - reflective

Expotential

 

Na ładniejszym obrazku jest troszkę ciemno ale bliżej naturalności ALE na suficie mam jakieś badziewne plamy i to nie jest noise. Powstają one od kieliszków na stole i chyba tych w gablocie z barkiem.

 

Na brzydszym z photon map jest ogólna tragedia jakości i czasu renderowania. To w pewien sposób sugeruje mi wykorzystanie light cache ale skąd te plamy na suficie?

 

Scena również posiada jakieś przydymienia na kloszu lampy :-O

 

Proszę o ogólne opinie nt. sceny i wskazówki renderu i może layoutu ogólnego sceny.

 

EDIT : ściany i sufit to jeden obiekt z boxa do poly, podłoga wycieta i jako plane z texturą

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 906
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam.

 

Twój wątek jest źle nazwany, przeczytaj regulamin dot. nazewnictwa wątków w działach Galeria i WIP pod linkiem:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595

 

Następnie wprowadź poprawki zgodnie z wytycznymi regulaminu.

 

Zapoznaj się też z całym regulaminem max3d.pl:

http://max3d.pl/forum/forumdisplay.php?f=43

 

Niezastosowanie się do powyższych zasad zaowocuje usunięciem źle nazwanego wątku.

 

dodam też ze kolejne źle nazwane wątki będą kasowane bez ostrzezenia, podczas tworzenia wątku mialeś do wyboru przedrostki tytułu; czemu z tego nie skorzystałeś ?

Napisano

Co do ustawień to się niewypowiem na tyle żeby ci pomóc. ale meble są tragiczne.(znaczy się styl mebli :-) )

 

Shadery drewna też do kitu. pozmieniaj to.

Napisano
  • Autor

generalnie nie chodzi tutaj o mebelki czy inne przedmioty - chodzi o kwestie oświetleniowe, które w tym przypadku przy photon map są tragiczne

 

szczerze mówiąc meble nie muszą się nikomu poza mną podobać :) wymiotować mi się chce jak patrzę na mebelki a'la IKEA - kwadraty, prostokąty urozmaicone kwadratami i prostokątami. Może i ludziom się podobają, może i łatwo się je odkurza ale to oklejone dechy i tyle. Podobnie kanapy i sofy - 4 kwadratowe poduchy obszyte skajem... i co?? Wygodne?

 

TAK NAPRAWDĘ Z GUSTAMI SIĘ NIE DYSKUTUJE I NIE O TO CHODZIŁO W TYM WĄTKU - chodziło mi o oświetlenie, jeśli tę kwestię uda mi się rozwiązać potem dopiero zabiorę się za shadery... o których potem chętnie posłucham.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności