Krysss Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 Witam! Tworzę model 3D (komputerowy) parowozu TY43-92. Chciałbym go później móc animować. Nie mogę jednak znaleźć dokładnych materiałów dotyczących zasady działania mechaniki napędowej i parorozdzielczej. Wiem, że są wiązary i korbowód, zasada działania ich jest prosta ale co dalej...? Nie mogę rozszyfrować. Może są gdzieś w necie chociażby filmiki pokazujące ruch poszczególnych elementów? Z góry dziękuję Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krysss Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2006 Oki już znalazłem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Walschaerts_motion.gif Jak zrobić aby np. box podążał jednym końcem za jednym obiektem a drugim końcem za innym obiektem i nie zmieniał swojej długości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 constrain-look at na przyklad :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krysss Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2006 Jakoś tego nie widzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krysss Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2006 Amoże byłby mi ktoś w stanie pomóc w animacji... Wszystko musiałoby działać tak jak na rysunku, do którego linka wysłałem. Same wiązary i korbowód zrobiłem za pomocą float expression ale nie wiem jak zrobić resztę, może IK? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kannu Napisano 20 Lipiec 2006 Share Napisano 20 Lipiec 2006 serwus :) takie kwestie powinny byc raczej w dziale rigging & animation. tutaj jest miejsce na POKAZYWANIE animacji . pozdrawiam i życze powodzenia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krysss Napisano 20 Lipiec 2006 Autor Share Napisano 20 Lipiec 2006 faktycznie, przepraszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vv3k70r Napisano 27 Lipiec 2006 Share Napisano 27 Lipiec 2006 KRyss-ja Ci podalem jak to zrobic, w panelu z constrainami masz look at, i to powoduje (jak nei powoduje tylko cos miesza to kliknij ptaszka, bo albo jest zaznaczony albo odznaczony a zachowuje ustawienei bazowe, kierunek i zwrot przedmiotu) ze tlok bedzie sie gapil na cel neizaleznie gdzie ten pojedzie, jak zrobisz dwa tloki, co jeden patrzy sie na drugi, to jak sie zbliza to wjada w siebei abrdziej tak jak powinny, ach..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się