Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dla doświadczonych użytkowników 3ds maxa to pewnie banalna rzecz ale ja nie mogę sobie z nią poradzić. Próbuje do nowotworzonego materiału dołożyć bumpa. W okienku próbki tekstura wygląda dobrze a na próbnych renderach (VRay) wszystko jest płaskie jak stół. Dlaczego ?

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko zależy od oświetlenia.

Jeśli masz światło envirement to nie licz że zobaczysz bumpa.

Pump objawia się jedynie przy większym natężeniu światła z jednej strony.

Sprawdz: Wstaw jakieś omni tak żeby świeciło na twoją Powierzchnie z boku.

 

Edit:

No i jeszcze dochodzi problem co wkładasz do slotu bump. Powinna myć txt o takich samych rozmiarach jak w diffuse, CZARNO-BIAŁA, biały odpowiada wzniesieną a czarny dołkom a to niezawsze a raczej rzadko pokrywa się z poprostu zamienieniem tej samej mapy co w difuse na czarnobiałą.

Napisano

Slocie bump mam teksturę "wyciągniętą" w PS z tej samej, która jest w diffuse. Sądzę więc, że rozmiar obydwu jest ten sam. Pozostaje kwestia oświetlenia. Muszę to wypróbować. Dzięki za szybką odpowiedź

Napisano

Pomogło minimalne przesunięcie światła, które mam. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź bo ta częśc forum wygląda na zapomnianą przez boga i ludzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności