Napisano 23 Lipiec 200618 l Dla doświadczonych użytkowników 3ds maxa to pewnie banalna rzecz ale ja nie mogę sobie z nią poradzić. Próbuje do nowotworzonego materiału dołożyć bumpa. W okienku próbki tekstura wygląda dobrze a na próbnych renderach (VRay) wszystko jest płaskie jak stół. Dlaczego ?
Napisano 23 Lipiec 200618 l Wszystko zależy od oświetlenia. Jeśli masz światło envirement to nie licz że zobaczysz bumpa. Pump objawia się jedynie przy większym natężeniu światła z jednej strony. Sprawdz: Wstaw jakieś omni tak żeby świeciło na twoją Powierzchnie z boku. Edit: No i jeszcze dochodzi problem co wkładasz do slotu bump. Powinna myć txt o takich samych rozmiarach jak w diffuse, CZARNO-BIAŁA, biały odpowiada wzniesieną a czarny dołkom a to niezawsze a raczej rzadko pokrywa się z poprostu zamienieniem tej samej mapy co w difuse na czarnobiałą.
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor Slocie bump mam teksturę "wyciągniętą" w PS z tej samej, która jest w diffuse. Sądzę więc, że rozmiar obydwu jest ten sam. Pozostaje kwestia oświetlenia. Muszę to wypróbować. Dzięki za szybką odpowiedź
Napisano 23 Lipiec 200618 l Autor Pomogło minimalne przesunięcie światła, które mam. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź bo ta częśc forum wygląda na zapomnianą przez boga i ludzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto