Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Dla doświadczonych użytkowników 3ds maxa to pewnie banalna rzecz ale ja nie mogę sobie z nią poradzić. Próbuje do nowotworzonego materiału dołożyć bumpa. W okienku próbki tekstura wygląda dobrze a na próbnych renderach (VRay) wszystko jest płaskie jak stół. Dlaczego ?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 617
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko zależy od oświetlenia.

Jeśli masz światło envirement to nie licz że zobaczysz bumpa.

Pump objawia się jedynie przy większym natężeniu światła z jednej strony.

Sprawdz: Wstaw jakieś omni tak żeby świeciło na twoją Powierzchnie z boku.

 

Edit:

No i jeszcze dochodzi problem co wkładasz do slotu bump. Powinna myć txt o takich samych rozmiarach jak w diffuse, CZARNO-BIAŁA, biały odpowiada wzniesieną a czarny dołkom a to niezawsze a raczej rzadko pokrywa się z poprostu zamienieniem tej samej mapy co w difuse na czarnobiałą.

Napisano
  • Autor

Slocie bump mam teksturę "wyciągniętą" w PS z tej samej, która jest w diffuse. Sądzę więc, że rozmiar obydwu jest ten sam. Pozostaje kwestia oświetlenia. Muszę to wypróbować. Dzięki za szybką odpowiedź

Napisano
  • Autor

Pomogło minimalne przesunięcie światła, które mam. Jeszcze raz dzięki za odpowiedź bo ta częśc forum wygląda na zapomnianą przez boga i ludzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności