myk_myk Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Witam. Jak w maxscripcie zastosować ALGIN do objektu? Jak można pobrać kierunki kamery target, bo pozycje wchodzą bez problemu, a przy rotate wywala błąd. Pozdrawiam i z góry dziękuję.
gonre Napisano 11 Sierpień 2006 Napisano 11 Sierpień 2006 Faktycznie rotate nie istnieje :) , ani roll, pewnie jest to jakoś rozwiązane, ale nie wiem jak to idalnie zrobić. Obszedłem to Xformem, wystarczy wrzucić na kamere modyfikator Xform, a póxniej obracać gizmo: in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1 gdzie: $cam - nazwa kamery 0.13 - wartość obrotu (w radianach chyba)
lechoo Napisano 12 Sierpień 2006 Napisano 12 Sierpień 2006 Jak w maxscripcie zastosować ALGIN do objektu? Mozna tak: $Box02.transform = $Box01.transform W ten sposob dopasujesz Box01 do Box02 Jak można pobrać kierunki kamery target, bo pozycje wchodzą bez problemu, a przy rotate wywala błąd. Najprosciej tak jak napisal gonre. Ja czesem robie tak ze linkuje dummika do kamery i z niego czytam wszystko albo jak nie chce lub nie moge wykorzystywac dodatkowych obiektow wyliczam wszystko "na piechote" przy pomocy acos, atan itp. 1
myk_myk Napisano 12 Sierpień 2006 Autor Napisano 12 Sierpień 2006 Witam. Dziekuję za odpowiedź. Po wpisaniu kodu "in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1" wywala błąd : "-- Unknown property: "modifiers" in undefined " Przepraszam za lamerskie problemy, ale maxscipt uzywałem dotychczas tylko przy wyliczaniu wartości pośrednich, gdzie standartowe rozwiązania nie dawały efektu. Najbardziej mi zależy na "Algin", bo macrorecorder tego nie łapie. Algin do kamery z palca wchodzi normalnie, a jak to zrobić w maxscipcie? Pozdrawiam.
myk_myk Napisano 12 Sierpień 2006 Autor Napisano 12 Sierpień 2006 Dziękuję. Rozwiązanie jest proste jak cep - zlinkowanie dummy. Tylko zmęczenie może mnie tłumaczyć. a "$Box02.transform = $Box01.transform" wywala błąd. Oczywiście dałem swoje obiekty. Pozdrawiam i dziękuję.
gonre Napisano 12 Sierpień 2006 Napisano 12 Sierpień 2006 Stworzyłem boxa i kamere z domyślnymmi nazwami w pustej scenie. .... i u mnie działa: $Camera01.transform = $Box01.transform Sprawdź nazwy obiektów, ewentualnie użyj: $Camera01.pos.controller.x_position = $Box01.pos.controller.x_position $Camera01.pos.controller.y_position = $Box01.pos.controller.y_position $Camera01.pos.controller.z_position = $Box01.pos.controller.z_position i zobacz jak dziła poniższy kod, może bardziej Ci się przyda: $Camera01.pos.controller = $Box01.pos.controller AD postu o rotate: "in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1" możesz zrobić: zmienna = 0.13 in coordsys local $Camera01.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 zmienna 1 stwórz domyślną kamere i nadaj jej modyfikator XFORM z listu modyfikatorów lub skrypem, ale przed powyższą transformacją: zmiennaXform=xform() addModifier $Camera01 zmiennaXform 1
myk_myk Napisano 14 Sierpień 2006 Autor Napisano 14 Sierpień 2006 Witam. Transorm działa jak ta lala. Widocznie miałem coś skopane, a oprócz tego byłem zmęczony. Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się