Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Jak w maxscripcie zastosować ALGIN do objektu?

Jak można pobrać kierunki kamery target, bo pozycje wchodzą

bez problemu, a przy rotate wywala błąd.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Faktycznie rotate nie istnieje :) , ani roll, pewnie jest to jakoś rozwiązane, ale nie wiem jak to idalnie zrobić.

Obszedłem to Xformem, wystarczy wrzucić na kamere modyfikator Xform, a póxniej obracać gizmo:

 

in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1

 

gdzie:

$cam - nazwa kamery

0.13 - wartość obrotu (w radianach chyba)

Napisano
Jak w maxscripcie zastosować ALGIN do objektu?
Mozna tak:

$Box02.transform = $Box01.transform

W ten sposob dopasujesz Box01 do Box02

Jak można pobrać kierunki kamery target, bo pozycje wchodzą

bez problemu, a przy rotate wywala błąd.

Najprosciej tak jak napisal gonre. Ja czesem robie tak ze linkuje dummika do kamery i z niego czytam wszystko albo jak nie chce lub nie moge wykorzystywac dodatkowych obiektow wyliczam wszystko "na piechote" przy pomocy acos, atan itp.
Napisano
  • Autor

Witam.

Dziekuję za odpowiedź.

Po wpisaniu kodu "in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1" wywala błąd :

"-- Unknown property: "modifiers" in undefined "

Przepraszam za lamerskie problemy, ale maxscipt uzywałem dotychczas tylko przy wyliczaniu wartości pośrednich, gdzie standartowe rozwiązania nie dawały efektu.

Najbardziej mi zależy na "Algin", bo macrorecorder tego nie łapie.

Algin do kamery z palca wchodzi normalnie, a jak to zrobić w maxscipcie?

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Dziękuję.

Rozwiązanie jest proste jak cep - zlinkowanie dummy.

Tylko zmęczenie może mnie tłumaczyć.

a "$Box02.transform = $Box01.transform" wywala błąd.

Oczywiście dałem swoje obiekty. Pozdrawiam i dziękuję.

Napisano

Stworzyłem boxa i kamere z domyślnymmi nazwami w pustej scenie.

.... i u mnie działa:

$Camera01.transform = $Box01.transform

 

Sprawdź nazwy obiektów, ewentualnie użyj:

$Camera01.pos.controller.x_position = $Box01.pos.controller.x_position
$Camera01.pos.controller.y_position = $Box01.pos.controller.y_position
$Camera01.pos.controller.z_position = $Box01.pos.controller.z_position

 

i zobacz jak dziła poniższy kod, może bardziej Ci się przyda:

$Camera01.pos.controller = $Box01.pos.controller

 

 

AD postu o rotate:

"in coordsys local $cam.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 0.13 1"

możesz zrobić:

zmienna = 0.13
in coordsys local $Camera01.modifiers[#XForm].gizmo.rotation =quat 0 0 zmienna 1

 

stwórz domyślną kamere i nadaj jej modyfikator XFORM z listu modyfikatorów lub skrypem, ale przed powyższą transformacją:

zmiennaXform=xform() 
addModifier $Camera01 zmiennaXform

Napisano
  • Autor

Witam.

Transorm działa jak ta lala. Widocznie miałem coś skopane, a oprócz

tego byłem zmęczony.

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności