Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś ma pomysł jak zrobić realistycznie wyglądający materiał trawy w maxwellu (maxwellstudio)?? Pracuje w cinemie i tu problem rozwiązywałem w ten sposób że na obiekt nakładałem materiał mapowany frontal, z taksturą trawy-zdjęcie trawy z perspektywy człowieka. W maxwellstudio nie ma możliwości ustawienia projekcji materiału frontal, kombinowałem z projekcją cubic ale nie wygląda to za dobrze.

Coś czuje że pozostaję tylko obróbka w PS...:/

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 2,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to zalerzy jaka chcesz trawe ;) taka jak przed domkiem krotko scieta czy taka nie scieta

Napisano
  • Autor

Przykład trawki przed domkiem, taka moja stara koncepa.

Jeśli chodzi o plugin do cinemy, to studio widzi tylko ten rodzaj projekcji które samo obsługuje+ dodatkowo UVMap, reszta sie kopie.

ps. jak dodać większy załącznik?jestem ciut świeży na forum, 78 kb to troche mało:/

Napisano
  • Autor

Ze zwykłą bitmapką wychodzi bardzo bardzo płasko i mało realistycznie :/ Jest zawsze wyjscie i można załatwic to modelem ale przy dużych połaciach to raczej kiepsko to widze. A jak robione są kompozycje w maxwellu, wszystko ps? Czy jest jakaś możliwość wkomponowania modelu w tło?

Napisano
  • Autor

No jak dla mnie zbyt płasko i nienaturalnie, wygląda troche jak zielony płaski dywan. A na jakiej zasadzie tworzy sie kompzycje w maxwellu skoro mówisz ze sie da :)

Napisano
  • Autor

Programy?? Do czego?? Wiem że mozna obrobić wizke i wkomponować ją w zdjęcie w photshopie znowu taki głupi nie jestem. Chodziło mi o to czy mozna to zrobić na poziomie maxwell studio, w co raczej wątpie.

Nie wiem jak jest w maxie, ale w cinemie można podpiąć dowolny obiekt (dajmy na to plane) pod tło, jest on automatycznie scalany z tłem ale przymuje cienie, zaleznie od ustawienia materiału odbija światło itd itd co jest bardzo przydatne przy tworzeniu kompozycji. W tej kwestii maxwell sie nie popisał, mapowanie frontal załatwiło by sprawe.

Napisano

trawe mozesz robic na wiele sposobów, jakieś particle, scatter, sam wykombinuj, w prawdzie mw mocno ogranicza(brak displace, fur itp) ale sie da i takie scatter z plane malych bedzie chyba dla Ciebie zadowalający

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności