dyonizoss Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 hejka. mam taki mały problem. robie w maxwell materiał (płomień) mam zrobina do niego mapke ( kolorowy płomień) zamieniam ja na .mxi i daje jako emiter, później w podstawowej warstwie maxwellowego materiału stosuje jako basic weight mape to samo ale czarnobiałe (dla efektu opacity) Moj problem polega na tym, ze mapka w tym kanale jest pomniejszona razy 3 i 3 razy jest obok siebie (wiem, ze pokomplikowałem ) :) To samo czasem zdaza mi sie jak robie mape bump do materiału Czy wie ktoś w czym problem?? Z góry dzieki za podp.
Master Kiełbaster Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Może chozi o czarnobiałego jpg? Zachowaj jako kolorowego jeśli masz takiego :*
dyonizoss Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 ok, moze bardziej to wyjasni sytuacje http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=16122 chce ten efekt uzyskać, ale czarnobiała mapa jest źle wyswietlana w podgladzie maxwellowego edytora materiałów
dyonizoss Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 wiec w podgladzie wyglada to tak, a powinno byc tylko jedno takie czarne"plamiaste" cos na białym tle w całym oknie
TrojkaT Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 tak, to jeden z bugow :) wez zmien format mapki na TIF :)
dyonizoss Napisano 1 Wrzesień 2006 Autor Napisano 1 Wrzesień 2006 dzieki TrojkaT, chyba działa aha, a nie wiesz czy opacity robione w ten sposób działa z emiterami??
Hindus Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 nie ma opacity - teraz to sie nazywa clipmap :)
dyonizoss Napisano 2 Wrzesień 2006 Autor Napisano 2 Wrzesień 2006 cholera, ciagle mam problem z tymi mapami :/ chyba juz wszystkie mozliwosci wykozystałem i nic :( Okazało sie, ze nie tylko w tym przypadku nie chce wyswietlać bitmaby. NIe wyswietla nawet jak robie podstawowy materiał w maxwell edytorze (BSDF + mapka) i wrzucam to na plan'a . Puszczam render i jest szary ten plane (UVW jest nałozone itp) Aha, zauwazyłem również, ze jak przerwe render, to materiałowi w materiałach "znika" nazwa ( nie wiem czy ma to jakis zwiazek) Wie ktos o co chodzi??
Master Kiełbaster Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 ustawiasz dobry kanał mapowania w m.e.? Może masz niekompatybilny plugin do maxa (o ile go wogóle używasz).
dyonizoss Napisano 2 Wrzesień 2006 Autor Napisano 2 Wrzesień 2006 tak, renderuje z maxa, mam maxa 7 . Mapke wrzucam do Reflectance (0) do tego pierwszego. Generalnie, gdy robie jakis materiał(bez textur) np jakis z sss czy cos innego to działa bez zarzutów, mam prolem tylko z tymi texturami
Master Kiełbaster Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 A zmeieniasz projection na 1? Bo tu nie zmieniłeś... http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=37920&d=1157137925
dyonizoss Napisano 2 Wrzesień 2006 Autor Napisano 2 Wrzesień 2006 na poczatku miałem na 0, w innym przypadku zmieniłem na 1 , to samo :/ (co ten parametr oznacza tak apropos??) Ciagle jednak mi nie daje spooju to, ze nazwa tego materiału znika z palety max'owych materiałow pozostawiając puste miejsce za kazdym razem jak przerywam render ...
Master Kiełbaster Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 Może zapodaj scenę. A projection to maxowy map channel.
Hindus Napisano 2 Wrzesień 2006 Napisano 2 Wrzesień 2006 chodzi ci o to że masz odbicie białego plane'a w tej scenie czy jak ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się