Napisano 1 Wrzesień 200618 l hejka. mam taki mały problem. robie w maxwell materiał (płomień) mam zrobina do niego mapke ( kolorowy płomień) zamieniam ja na .mxi i daje jako emiter, później w podstawowej warstwie maxwellowego materiału stosuje jako basic weight mape to samo ale czarnobiałe (dla efektu opacity) Moj problem polega na tym, ze mapka w tym kanale jest pomniejszona razy 3 i 3 razy jest obok siebie (wiem, ze pokomplikowałem ) :) To samo czasem zdaza mi sie jak robie mape bump do materiału Czy wie ktoś w czym problem?? Z góry dzieki za podp.
Napisano 1 Wrzesień 200618 l Może chozi o czarnobiałego jpg? Zachowaj jako kolorowego jeśli masz takiego :*
Napisano 1 Wrzesień 200618 l Autor ok, moze bardziej to wyjasni sytuacje http://www.maxwellrender.com/forum/viewtopic.php?t=16122 chce ten efekt uzyskać, ale czarnobiała mapa jest źle wyswietlana w podgladzie maxwellowego edytora materiałów
Napisano 1 Wrzesień 200618 l Autor wiec w podgladzie wyglada to tak, a powinno byc tylko jedno takie czarne"plamiaste" cos na białym tle w całym oknie
Napisano 1 Wrzesień 200618 l Autor dzieki TrojkaT, chyba działa aha, a nie wiesz czy opacity robione w ten sposób działa z emiterami??
Napisano 2 Wrzesień 200618 l Autor cholera, ciagle mam problem z tymi mapami :/ chyba juz wszystkie mozliwosci wykozystałem i nic :( Okazało sie, ze nie tylko w tym przypadku nie chce wyswietlać bitmaby. NIe wyswietla nawet jak robie podstawowy materiał w maxwell edytorze (BSDF + mapka) i wrzucam to na plan'a . Puszczam render i jest szary ten plane (UVW jest nałozone itp) Aha, zauwazyłem również, ze jak przerwe render, to materiałowi w materiałach "znika" nazwa ( nie wiem czy ma to jakis zwiazek) Wie ktos o co chodzi??
Napisano 2 Wrzesień 200618 l ustawiasz dobry kanał mapowania w m.e.? Może masz niekompatybilny plugin do maxa (o ile go wogóle używasz).
Napisano 2 Wrzesień 200618 l Autor tak, renderuje z maxa, mam maxa 7 . Mapke wrzucam do Reflectance (0) do tego pierwszego. Generalnie, gdy robie jakis materiał(bez textur) np jakis z sss czy cos innego to działa bez zarzutów, mam prolem tylko z tymi texturami
Napisano 2 Wrzesień 200618 l A zmeieniasz projection na 1? Bo tu nie zmieniłeś... http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=37920&d=1157137925
Napisano 2 Wrzesień 200618 l Autor na poczatku miałem na 0, w innym przypadku zmieniłem na 1 , to samo :/ (co ten parametr oznacza tak apropos??) Ciagle jednak mi nie daje spooju to, ze nazwa tego materiału znika z palety max'owych materiałow pozostawiając puste miejsce za kazdym razem jak przerywam render ...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto