Napisano 24 Wrzesień 200321 l Pytanko: Przypuśćmy, że robię sobie zwykły czajniczek w Maxie, daję export i wybieram format pliku AutoCada: *.dxf Z tego co wiem, to jest jedyny format, w którym da się przerzucać grafikę wektorową z Maxa do Flasha No więc dalej - daję sobie import we flashu, wybieram plik np. czajniczek.dxf i flash importuje mi jakieś krzaki... 1. Czy można temu zaradzić? 2. Czy istnieje jakaś inna płaszczyzna, na której da się sprzęgnąć maxa i flasha?
Napisano 24 Wrzesień 200321 l Do Flasha mozna importowac takze pliki Ilustratora, Toon Boom Studio i Plasmy. Hmmm.... export z maxa do swf jest chyba najlepszym rozwiazaniem.
Napisano 24 Wrzesień 200321 l No tak, z maxa do flasha najlepiej. Tylko do tego zainstaluj plugin \"Illustrate! 5.2\" (jest w hot downloads) - aha, nie wiem czy ta wersja chodzi pod 3ds max 5.1 Illustrate jest jednak troche slaby przy eksporcie obiektow z teksturami (gradientami) - przy samych liniach jest dobry. Jesli chcesz miec full serwis, to zdecydowanie \"Plasma\" discreeta. Otwierasz plik maxa i eksportujesz do swfa.
Napisano 24 Wrzesień 200321 l Z grubsza cos na ten temat pisalem jeszcze tutaj: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=6035 http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3030
Napisano 24 Wrzesień 200321 l Autor Ilustrate 5.2 chodzi (póki co) pod maxem5, choć pisze, że jest przeznaczony dla 4-ki. Jedyne, na czym mi na razie padł to rendering złożonego obiektu (np. Angus face.max z max\'a) - po prostu mi się jakoś zwiesza... Póki co, to chyba nie ma nowszej wersji ilustrate\'a ?
Napisano 24 Wrzesień 200321 l Nie ma nowszego niestety. Ja przetestowalem na Illustrate 4.2 pod maxem3 i angus mi latwo przeszedl. A jaki chcesz osiagnac efekt? Do czego to ma byc? Tylko linie eksportujesz czy powierzchnie tez? Polecam same linie, potem ich optymalizacja i kolorowanie w samym flashu. Tylko troche to uciazliwe przy animacji..
Napisano 24 Wrzesień 200321 l mozna to jeszcze wrzucic do directora jako shockwave3d i wyexportowac do flasha (albo nauczyc sie directora po prostu... :)
Napisano 25 Wrzesień 200321 l A myślał ktoś o plasmie discreeta, słyszałem że jest do zastosowań flasha ale nie widziałem jeszcze tego. I napewno elegancko współpracuje z maxem.
Napisano 25 Wrzesień 200321 l Tak chlopcy i dziewczeta, niech wyda 125626143 $ na inny soft, zeby sobie czajniczek exportowac do Flasha. Wiem co w tej chwili chcecie powiedziec, wiec nie mowcie :P O Plasmie bedzie artykul w nastepnym numerze Showroom: http://www.flashroom.com/showroom/
Napisano 25 Wrzesień 200321 l Tak samo jak wydał kase na 3dsmax\'a. [lol2][lol2][lol2][lol2][lol2][lol2][lol2]
Napisano 26 Wrzesień 200321 l Autor Originally posted by DruG Tak chlopcy i dziewczeta, niech wyda 125626143 $ na inny soft, zeby sobie czajniczek exportowac do Flasha. ROTFL! [lol2] Szkoda tylko, że jak eksportuję animację w swf wyrenderowaną w maxie, to jednak troszkę zajmuje... Wydaje mi się, że wtedy tworzy się swf, w którym nie ma żadnych zależności matematycznych pomiędzy klatkami (co jest podstawą małej objętości flashowych animacji), tylko tworzą się niezależne klatki skupione w swf (czyli tak jakby zaimportować do flasha każdą klatkę osobno...)... chyba, że da się temu jakoś zaradzić?
Napisano 27 Wrzesień 200321 l No niestety. Czasem jak kilka kolejnych klatek jest podobnych to mozesz sie pokusic o podmienienie tego \'motion tweenem\' jednej klatki. No i kazdą klatke najlepiej polamac (brake-apart) i pousuwac zbędne linie. Na koniec pozostaje jeszcze uzycie jakiegos zewnetrzenego kompresora swf\'ów typu \"OPTIMAZE\", daje niezle efekty (20-40% mniejszy plik).
Napisano 29 Wrzesień 200321 l Autor Można się też w sumie pokusić o shape-tween, ale to trochę karkołomne...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto