hipocotam Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Chłopaki, powiedzcie czy wam też się zdarza że ściągnięte ze strony np. KOŁA modele rozwalają się, są pełne dziur i niedociągnięć i tak naprawdę to żaden z nich pożytek.:( Taką samą sytuację obserwuję też w przypadku innych producentów udostępniających 3dsy swoich produktów. O co w tym chodzi? A może jest na to jakiś tajemny sposób?? Ja tych mebelków używam w maxie, próbowałam w VIZ renderze i rezultat taki sam. "Wycięte" całe płaszczyzny modeli:(
siwy Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 racja, modele te są beznadziejne. przeważnie trzeba robic od nowa. nie ma na to rady, jak chcesz mieć wypas wizke to najlepiej wąsnoręcznie zrobić modele
MaGuu Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 Modele z KOŁA z tego co pamiętam to wystarczy konwertowac do Editable Poly, zaznaczyc wsztystkie vertexy i dac Weld. Mi to przynajmniej pomagało, bo większośc modeli importowała się tak ze każdy poligon był oddzielnie.
Marcin Napisano 20 Wrzesień 2006 Napisano 20 Wrzesień 2006 nie są wycięte tylko odwrócone. Trzeba mozolnie polygon po polygonie je odwracać, poźniej walczyć ze smoothing groups i jeszcze z weldingiem. Tak samo było z Balmą i tak samo jest z Kołem. Lepiej poświecić kilka minut dizennie na cwiczenia z modelowania bo lepiej juz samemu to wymodelować niż walczyć z nerwami :)
Ryjas Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 Ja tam jak importuje i wcisne weld przy obiektach dwg to gra wszystko. Dxf cos tam innego wciskałem. I tez grało. A pliki 3ds. sa zawsze spieprzone. A modelować jakoś mi sie nie bardoz chce cwiczyć...
hipocotam Napisano 21 Wrzesień 2006 Autor Napisano 21 Wrzesień 2006 Dzięki wielkie, czyli to nie tylko mój problem. Na codzień używam modeli mebli biurowych z dwg i tu juz trzeba dokonywać cudów żeby jakos wyglądały. A czasem rzeczywiście muszę wszystko od poczatku dłubać - a tego baaardzo nie lubię. Nie rozumiem tylko po co takie wybrakowane modele sa udostępniane, no po co?? POdejrzewam że dla kogos oblatanego w maxie takie krzesełko to maksymalnie dwa dni pracy - nie mozna tego zrobić porządnie??
Marcin Napisano 21 Wrzesień 2006 Napisano 21 Wrzesień 2006 problem w tym ze te modele nie są robione dla programow opartych na polygonach tylko dla programów cadowskich. DWG to nie jest format polygonalny :) a modele do 3dmaxa są oparte na modelach z DWG i w tym problem :)
wojt0000 Napisano 30 Wrzesień 2006 Napisano 30 Wrzesień 2006 Mam chyba ten sam problem, pisze chyba bo dopiero raczkuje w 3dstudio. Mianowicie, tworze sobie model w allplanie (ale nie chodzi tu raczej o program bo próbowałem też z archicada i jest tak samo), eksportuje model do pliku *.3ds, importuje w maxie i kupa. Model dziwnie sie wyświetla, jakby był cały poszatkowany, o dziwo renderując bryły są pozamykane ale pojawiają sie jakieś dziwne cienie, plamy nie wiem co to jest (renderuje bez żadnego światła czy illuminacji,czysty podgląd ze standardowymi materiałami). Tak czy siak po prostu nie da sie nic z tym modelem zrobić i nie wiem jak sobie z tym poradzić, bo bez sensu coś modelować od początku, tym bardziej ze w maxie jestem laikiem i musiałbym sie nieźle namachać, a chyba do czegoś ten eksport do *.3ds ma służyć. Próbowałem jeszcze innych formatów, do tej pory pracowałem w cinema4d, więc eksportowałem model do cinemy i tam eksportowałem dalej, do wavefront, vmrl, obj itd, i różnie model sie zachowuje jeśli chodzi o materiały i grupowanie obiektów ale geometria importuje sie tak samo, tz może juz render udało sie uzyskać czysty, ale w viewportach jest kosmos. Można z tego jakoś wybrnąć?? Nie znam na tyle maxa ale może są właśnie jakieś funkcje które mogą naprawić geometrie, albo coś w ustawieniach importu trzeba zmienić nie mam pojęcia, gdyby ktoś mógł pomóc z góry wielkie dzięki!!! Inaczej moja przygoda z maxem bedzie niestety musiała sie skończyć :( Pozdrawiam!!
Touch Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 nie są wycięte tylko odwrócone. Trzeba mozolnie polygon po polygonie je odwracać... :) ...a nie wystarczy czasem modyfikator Normals --> Flip normals?:o
wojt0000 Napisano 1 Październik 2006 Napisano 1 Październik 2006 Niestety nie wystarczy, przynajmniej w moim przypadku :(
wojt0000 Napisano 5 Październik 2006 Napisano 5 Październik 2006 I nikt nie ma pomysłu jak poradzić sobie z tym problemem :( , pozostaje mi chyba tylko nauka modelowanie w maxie, tylko po co ta funkcja eksportu do *.3ds
wojt0000 Napisano 17 Październik 2006 Napisano 17 Październik 2006 I chyba tutaj moja przygoda z maxem sie skończy bo za bardzo nie mam czasu żeby uczyć sie modelowanie w maxie, a tym bardziej bez sensu robić dwa razy tą samą robote skoro model mam gotowy robiąc w autocadzie, archicadzie czy allplanie, lub jakimkolwiek programie cad-owskim :( p.s. jeszcze jedno, jak skopiować model między dwoma projektami w maxie?? Jest jakaś inna opcja czy tylko eksport do nieszczęsnego *.3ds-a a następnie import w nowym projkecie??
wojt0000 Napisano 18 Październik 2006 Napisano 18 Październik 2006 Dzięki MaGuu! Mogłem sie w sumie sam domyślić :) A z tymi modelami na prawde nic sie nie da zrobić :(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się