r4n Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Czesc! Powiem w skrócie, nie bede obwijał w bawełne. Rozumiem irytacje doswidczonych uzytkowników, którzy po raz kolejny odpowiadaja na te same pytania ludzi, którym po prostu nie chce sie przejrzeć internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na problem. W tym przypadku musze szczerze powiedziec, ze nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. 1. Mianowicie łaczenie ktorolerów (nawet nie jestem pewnien czu uzywam wlasciwego nazwenictwa 3d) chodzi o to, ze chce połaczyc ruch kamery w scenie tz. chciałbym jednoczesnie zeby kamera smiagała sobie do ściezce i jednoczesnie patrzac w oczu, zeby nastepowała animacja dgrania kamery trzymanej w rece, tak aby urealnic ruch osoby poruszajacej sie po scenie, kórej ciało podnosi sie i opuszcza poczas stawiania kroków. Znalazłem tutoriale jak sie robi to odzielnie tz. albo ruch po sciezce, albo drganie kamery, ale za cholery nie wiem jak to połaczyc 2. I druga rzecz: przełaczanie miedzy kamerami. Chciłbym, aby film po zrenderowaniu pokazywał mi fragamenty sceny z ujęć z rózych kamer. Czy do tego słuzy funkcja Video Post? Bo "hakowałem" tam troche, ale z mizernym skutkiem
mirach Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 Ad2: tak, w video poście możesz ustawiać jakie klatki z jakiej kamery mają być renderowane itp. Przykro mi że nie powiem ci więcej, ale narazie animacja w maxie u mnie jest na poziomie "kiedyś się za to wezme". Więc powiem tylko że hakujesz w dobrym kierunku :) Rzuć okiem też tam: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sd&idd=5 pozdrawiam Mirach
Kris_R Napisano 28 Październik 2006 Napisano 28 Październik 2006 No to po kolei ;) 1. Masz rację.. potrzebne Ci będzie łączenie kontrolerów. Wybierasz kamerę i przechodzisz do panelu Motion. Tam można przypisywać kontrolery (Assign Controllers). Dla pozycji kamery ustawiasz Position List (to pozwala zestawić w kolejce dwa i więcej kontrolerów)... pojawi się pusty slot (Available)... i tam wrzucasz potrzebny do drgania kontroler Noise... a wyjściowym powinien być Path Constraint. 2. Video Post faktycznie pozwala na takie łączenie. Dajesz po prostu dwa lub więcej poleceń wejścia ze sceny (taki czajniczek ze strzałką)... i definiujesz sobie z jakiej kamery ma liczyć i w jakim zakresie. Nie jest to najwygodniejsze narzędzie w świecie ale daje radę do takiego składu na szybko. w razie pytań bardziej szczegółowych śmiało pisz... pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się