Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc!

Powiem w skrócie, nie bede obwijał w bawełne. Rozumiem irytacje doswidczonych uzytkowników, którzy po raz kolejny odpowiadaja na te same pytania ludzi, którym po prostu nie chce sie przejrzeć internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na problem. W tym przypadku musze szczerze powiedziec, ze nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.

1. Mianowicie łaczenie ktorolerów (nawet nie jestem pewnien czu uzywam wlasciwego nazwenictwa 3d) chodzi o to, ze chce połaczyc ruch kamery w scenie tz. chciałbym jednoczesnie zeby kamera smiagała sobie do ściezce i jednoczesnie patrzac w oczu, zeby nastepowała animacja dgrania kamery trzymanej w rece, tak aby urealnic ruch osoby poruszajacej sie po scenie, kórej ciało podnosi sie i opuszcza poczas stawiania kroków. Znalazłem tutoriale jak sie robi to odzielnie tz. albo ruch po sciezce, albo drganie kamery, ale za cholery nie wiem jak to połaczyc

2. I druga rzecz: przełaczanie miedzy kamerami. Chciłbym, aby film po zrenderowaniu pokazywał mi fragamenty sceny z ujęć z rózych kamer. Czy do tego słuzy funkcja Video Post? Bo "hakowałem" tam troche, ale z mizernym skutkiem

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 787
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ad2: tak, w video poście możesz ustawiać jakie klatki z jakiej kamery mają być renderowane itp. Przykro mi że nie powiem ci więcej, ale narazie animacja w maxie u mnie jest na poziomie "kiedyś się za to wezme". Więc powiem tylko że hakujesz w dobrym kierunku :)

 

Rzuć okiem też tam:

http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sd&idd=5

 

pozdrawiam

Mirach

Napisano

No to po kolei ;)

 

1. Masz rację.. potrzebne Ci będzie łączenie kontrolerów.

Wybierasz kamerę i przechodzisz do panelu Motion. Tam można przypisywać kontrolery (Assign Controllers). Dla pozycji kamery ustawiasz Position List (to pozwala zestawić w kolejce dwa i więcej kontrolerów)... pojawi się pusty slot (Available)... i tam wrzucasz potrzebny do drgania kontroler Noise... a wyjściowym powinien być Path Constraint.

 

2. Video Post faktycznie pozwala na takie łączenie. Dajesz po prostu dwa lub więcej poleceń wejścia ze sceny (taki czajniczek ze strzałką)... i definiujesz sobie z jakiej kamery ma liczyć i w jakim zakresie. Nie jest to najwygodniejsze narzędzie w świecie ale daje radę do takiego składu na szybko.

 

w razie pytań bardziej szczegółowych śmiało pisz...

pozdro

Napisano
  • Autor

Pieknie! Działa! ;-) Dzięki Kris

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności