Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

No dobrze, myślę że powoli czas zrzucić kaftanik i śpioszki oraz etykietę opornego żółtodzioba. Czas poważnie zabrać sie do roboty.

W porzednich częściach wykonywaliście wiele pozornie zbednych czynności z powodów założeń jakie przyjołem.

Tak to ja was w to wrobiłem ;)

Ale nie zamierzam przepraszać, bowiem ten kij ma 2 końce i wszekie nadprogramowe czynności będą Wam w przyszłosci niezbedne.

I tak ponieważ kurczowo trzymałem się pracy w 1 tylko programie, wszelkie prace na mapach wykonywaliśmy w edytorze materiałów maxa, a to nie jest najpopularniejsze rozwiazanie. Niemniej dzięki temu rozeznaliscie go w pewnym podstawowym zakresie dość dokładnie.

To samo tyczy się kreowania podstawowych obiektów i późniejszej ich konwersji czy edycji, to też niewątpliwie bedzie Wam potrzebne.

 

OK zatem porządkujemy i czeszemy wiedzę.

Odkładamy na razie metody rozstawiania Bprintów zakładam bowiem ze po poprzednich przewałkach oraz wiedzy którą za moment otrzymacie już każdy z Was będzie w stanie odkryć optymalną metodę i swoją najkrutszą drogę do osiągniecia docelowego efektu.

 

Zaczynamy.

Poprzednia metoda weryfikacji zgodności poszczególnych rzutów jest metoda wynikową, na szybkiego i nie nalezy do najdkoładniejszych ma mianowicie kilka zasadniczych wad:

1) Jest obarczona uproszczoną metodą wyswietlania tekstur w Viewportach 3d Studio

2) Jest obarczona błedem perspektywy a to już mocno komplikuje sprawy. Profesjonaliści pracują na tzw rzutach, czyli dwuwymiawowych rysunkach prezentujących tylko wymiary w 2 z 3 kierunków. Dlaczego ? zapytają co odważniejsi z Was, ano dlatego, ze sa one jednoznaczne, bo zostały wyeliminowane, tzw zbiegi, czyli optyczne, pozorne deformacje obserwowanego w perspektywie obiektu.

Deformacje nie brzmią bowiem dobrze kiedy chcemy odwzorować dany obiekt jak najdokładniej prawda.

 

Więc teraz najuczciwiej jak można weryfikujemy metodę pracy.

1) Wyszukaliśmy/Pobralismy/Zeskanowaliśmy?Xerowaliśmy Blueprinty i mamy je do dyspozycji.

2) Mamy jakis program do obróbki map bitowych czyli rastrowej grafiki 2D, tu najpopularniejszym wydaje mi się PhotoShop firmy Adobe ale nie bede się o tp kłucił ;)

(Na potrzeby tego tutka zakładam że w minimalnym choćaz stopniu umiecie posługiwać się takim softem)

3) Weryfikujemy zgodność poszczególnych rzutów ze sobą

4) Przycinamy rzuty po krawędziach zewnetrznych wybranych obiektów

5) Zwiększamy rozdzielczość i ostrość rysunków w celu uzyskania mozliwie najlepszego widoku w viewportach

6) Wrzucamy do maxa na swój sposób którąś z poprzednich metod, ja preferuje boxa o docelowych/właściwych rozmiarach obiektu, ale mogą to byc plany - jak kto woli

7) Wrzucamy BPrinty na nasze obiekty jako poprzednio ale juz bez koniecznosci mapowania

8) Dla bezpieczeństwa wykonujemy Sava i zaczynamy modelować.

 

Teraz kolejno rozwinę te z powyższych punktów które uważam ze z racji swej istoty tego wymagają, zatem zaczynam od 3 i jedziemy kolejno:

 

ad 3) Nie ważne w jakiej postaci czy raczej układzie dostaliśmy BPrinty. Musimy zwewryfikować dość konkretne układy zależnosci między poszczególnymi rysunkami. W tym celu potrzebujemy 3 zestawów różnych rzutów by kolejno porównac czy zgadzaja sie nam Długości, Wysokości i Szerokości. Ja prezentuje to na ponizszej animacji w uproszczeniu bowiem powinno znaleść sie to na kolejnych 3 rysunkach, przyczym kolejne weryfikacje, musza następować po sobie, to w 1, to w 2, aż w koncu w 3 wymiarze. Czyli po ludzku pisząc jeśli poprawiamy wysokość rzutu przodu by zgadzał się z wysokością boku i tyłu,to TEN poprawiony juz rysunek wykozystujemy w kolejnym zestawieniu weryfikujac np jego szerokość z rzytem z góry. Więc powinno to wygladac tak:

 

tutek5ql3.gif

 

(Tak zmieniłem zainteresowanie i mam w planach niebawem zmierzyc się z tym modelem - dlatego Mustang poszedl w odstawkę)

 

Teraz mając takie zestawy możemy używając obiektów pomocniczych sprawdzić czy wszystko gra. Ja robie to hurtem, bo jestem architektem i nie rusza mnie tyle duzio kresek ;) na raz a nawet to lubię.

Czyli coś na kształt tego ponizej rysunku, pamietajcie jednak o tym że to w 3 kolejnych zestawach !!

 

tutek5il1.jpg

 

Dodatkowa zaletą jest to iż możemy na w zasadzie dowolnym przybliżeniu weryfikować czy już wszystko gra i poprwaiać to używając ogromnej ilości narzędzi, od skalowania po obroty, rozciagniecia i co najczesciej konieczne zniekształcenia poprzez wyciagnięcie któregoś z narozników, i wiele innych o których moze kiedys napiszę.

Dokładność Zooma dość nieograniczona i porażajaca w porównaniu z poprzednią metodą...

 

tutek5pm4.jpg

 

ad 4) Kolejny krok wycinamy poszczególne poprawione rzuty po obrysach zewnetrzch, z gróbsza dkoładnie tak jak prezentowałem to z edycji materiałów 3D Studio. Następnie zapisujemu takowa mapę w skali szarości powiększamy nawet 3krotnie, jednocześnie wyostrzając, ewentualnie poprawiając kontrast i gotowe.

W przybliżeniu powinniscie uzyskac 4 rzuty w osobnych plikach coś ala ten tu poniżej acz oczywiście jakieś 3x większy ;) bo ja oszczędzam teraz server ;) ...

 

tutek5wg6.jpg

 

OK z dalszymi punktami już zdecydowanie dacie sobie radę sami więc to w tej części było by na tyle. Pozdrawiam i czekam na was w wipach w pierwszych przewałkach z modelingiem ...

 

Link do ostatniej części

  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.