Napisano 15 Listopad 200618 l Muszę zrobić ładnie opadającą kartkę papieru, tzn. tak, żeby wyglądało w miarę naturalnie (wyginanie i drobne zmiany kierunku w odpowiedzi na opór powietrza). Czy jest sposób, żeby np. reactor zrobił większość roboty za mnie? Czy da się odpowiednio dobrać materiały dla reactor cloth, by plane mógł symulować papier? Czy może jednak muszę robić wszystko ręcznie i na około animując benda i położenie (a zanim by mi to wyszło naturalnie, to trochę by potrwało...)? Mam niewielke doświadczenie w reactorze (korzystałem jedynie z rigid body), więc nie wiem do czego jest zdolny. :)
Napisano 15 Listopad 200618 l tez jestem ciekaw jak to zrobic, wiec jesli ktos zechcialby koledze odpowiedziec, to chetnie przyslucham sie rozmowie.
Napisano 15 Listopad 200618 l nie wiem czy dobrze mysle ale ja bym sprobował tak : plejn z duza iloscią cięć, w scenie leciuteńki wiaterek od spodu z turbulencjami , do plejna przypisać reaktor cloth - w nim nastawić by materiał był dość twardy -trzebaby poexperymentować.
Napisano 15 Listopad 200618 l to metoda, ktora pierwsza mi przyszla na mysl, ale chyba brak tu kontroli nad kierunkiem spadania (zeby kartka jakby zeslizgiwala sie z wiatru i latala raz w jedna, a raz w druga strone?). Nie znam sie :)
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor :D Niestety obawiałem się takiej rady. Rozumiem, że da się automatem na siłę, ale więcej czasu spędzę szukając odpowiednich ustawień i parametrów niż robiąc ręcznie? Eh... life's brutal. :)
Napisano 18 Listopad 200618 l powinno się dać zasymulowć modyfikatorem cloth fx lub innymi toolsami do symulacji materiałów - możesz spróbować też simclothem
Napisano 18 Listopad 200618 l wszystkie nie symulują oporów powietrza ;* Szmatka spada jak w próżni... Choć można pokombinować podłączając wind.
Napisano 18 Listopad 200618 l dziś to przetestowałem - i simcloth daje fajne rezultaty jak dasz 100 na dumping w bend forces a air drag od 100 - 1000.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto