Napisano 16 Listopad 200618 l hej Moja scena nad ktora aktualnie pracuje zaczyna przybierac dosc spore rozmiary (chociaz to zaledwie 25% :P) i zaczalem sie zastanawiac jak moj komputer to wytrzyma, ile to sie bedzie renderowalo (aktualnie prawie 30 minut na zwykly clay render z ray tracing i skylight) i troszke mnie to przerazilo. Zaczalem sie rozgladac za jakims rozwiazaniem i natknalem sie na cos co zwie sie 'rendering in passes' (lub layers jak kto woli). Niestety jedyne co znalazlem to informacje ze cos takiego istnieje, jednak nic szczegolowego a pytan i watpliwosci mam sporo. Dlatego zwracam sie o pomoc, moze ktos z was ma link do jakiegos kompendium wiedzy na ten temat lub chociaz mogly troszke wyjasnic jak to dziala. Z tego co zrozumialem z ogolnych informacji to to ze renderuje sie osobno diffuse, osobno cienie, osobno odbicia itd... no fajnie tylko jak? I jaki w tym wszystkim ma udzial material matte/shadow? Po co to i co to robi? Zainteresowalo mnie to tez od strony technicznej, tzn. wyczytalem tez ze ktos, gdzies, kiedys zrobil test: wyrenderowal scene w calosci i zajelo to okolo 10h, potem wyrenderowal ta sama scene w czesciach i trwalo to niecale 2h. I ja sie pytam jakim cudem skoro ogolnie musi sie wyrenderowac to samo? Oprocz tego ze mozna podzielic rendering na czesci w w/w sposob chcialem sie zapytac czy mozna dodatkowo podzielic scene na obiekty i wyrenderowac je osobno? Zalozmy ze mam scene zlozona z jakiegos obiektu (powiedzmy samochod) oraz otoczenia (np budynki). Czy da sie wyrenderowac je osobno i zmontowac np w photoshopie jednoczesnie zeby otoczenie posiadalo cienie rzucane przez samochod oraz zeby samochod posiadal odpowiednie odbicia na lakierze z otoczenia? Mam nadzieje ze zbytnio nie namieszalem i bede wdzieczny za pomoc. Ah.. uzywam 3ds maxa i vraya.
Napisano 28 Grudzień 200618 l oczywiście ze się da...w render elements zaznaczasz co ma sie renderować (czy cienie czy swiatła itp.)
Napisano 28 Grudzień 200618 l rendering in layers, a rendering in pass to dwie zupełnie inne rzeczy. Rendering in pass to znaczy że na początku się renderują np.1pass: Shadowmapy od światła, potem 2passy AmbientOcclusion potem pass z punktu widzenia kamery. Chodzi ci o layersy:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto