Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej

 

Moja scena nad ktora aktualnie pracuje zaczyna przybierac dosc spore rozmiary (chociaz to zaledwie 25% :P) i zaczalem sie zastanawiac jak moj komputer to wytrzyma, ile to sie bedzie renderowalo (aktualnie prawie 30 minut na zwykly clay render z ray tracing i skylight) i troszke mnie to przerazilo. Zaczalem sie rozgladac za jakims rozwiazaniem i natknalem sie na cos co zwie sie 'rendering in passes' (lub layers jak kto woli). Niestety jedyne co znalazlem to informacje ze cos takiego istnieje, jednak nic szczegolowego a pytan i watpliwosci mam sporo.

Dlatego zwracam sie o pomoc, moze ktos z was ma link do jakiegos kompendium wiedzy na ten temat lub chociaz mogly troszke wyjasnic jak to dziala.

Z tego co zrozumialem z ogolnych informacji to to ze renderuje sie osobno diffuse, osobno cienie, osobno odbicia itd... no fajnie tylko jak? I jaki w tym wszystkim ma udzial material matte/shadow? Po co to i co to robi?

 

Zainteresowalo mnie to tez od strony technicznej, tzn. wyczytalem tez ze ktos, gdzies, kiedys zrobil test: wyrenderowal scene w calosci i zajelo to okolo 10h, potem wyrenderowal ta sama scene w czesciach i trwalo to niecale 2h. I ja sie pytam jakim cudem skoro ogolnie musi sie wyrenderowac to samo?

 

Oprocz tego ze mozna podzielic rendering na czesci w w/w sposob chcialem sie zapytac czy mozna dodatkowo podzielic scene na obiekty i wyrenderowac je osobno?

Zalozmy ze mam scene zlozona z jakiegos obiektu (powiedzmy samochod) oraz otoczenia (np budynki). Czy da sie wyrenderowac je osobno i zmontowac np w photoshopie jednoczesnie zeby otoczenie posiadalo cienie rzucane przez samochod oraz zeby samochod posiadal odpowiednie odbicia na lakierze z otoczenia?

 

Mam nadzieje ze zbytnio nie namieszalem i bede wdzieczny za pomoc.

 

Ah.. uzywam 3ds maxa i vraya.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

rendering in layers, a rendering in pass to dwie zupełnie inne rzeczy. Rendering in pass to znaczy że na początku się renderują np.1pass: Shadowmapy od światła, potem 2passy AmbientOcclusion potem pass z punktu widzenia kamery.

 

Chodzi ci o layersy:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności