Skocz do zawartości

domek w finalu, gi, raytrace


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam sobie taki domek co go chce dla treningu zrobic w fR. I mam takie problemy, wlasciwie to dziala mi juz jakis tam gi w miare tylko teraz nie moge uzyskac miekkich cieni...

znaczy moge sobie zrobic cienie dajac jakies swiatlo maxa i raytrace ale chce miekkie takie- wiadomo...i probowalem cieniami fR-raytrace ale tez nie to...

 

a 2 problem jest taki ze nie moge sobie zrobic za chiny szkla dobrego: wnetrze domu jest puste i nieoswietlone i musze miec jakies odbicia w szybie mocne nieba czy czegos ale to mi wlasnie nie chce dzialac na zwyklym maxowym szkle ale tez nie dziala na szkle fR.. wlaczylew wszedzie raytrace, probowalem dac mape bitmapowa na reflection fR i nic...

 

i ogolnie jak macie jakies dobre uwagi do tego szkicu - ale nie o projekt i model bo to sie zmieni ale co do fR to bardzo chetnie poslucham...

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sprawa cieni ja uzywam shadow map ustaw mape o wartosi 2048 (normalnie 512) powinny Ci wyjsc fajne cienie. Sprawa druga szklo to jest wyjasnione na tym forum ale ustaw material fr opacity 40 glossines 70 specular level 50. W parametach final uztaw reflection na 30 i zrenderuj, a i jescze jedno oswietl calosc jakas fajna mapa HDRI. Zmien ta ziemie bo marnie to wyglada zle zmapowana bo nie ydaje mi sie ze taka slaba tekstura

Napisano

dzieki za uwagi przetestuje jutro rano...

tekstury sa na razie po to zebym wogole widzial co sie dzieje, nawet nie ma jeszcze UVW nalozonego, na palke sa:)

hdri to wystarczy plik ustawic w global illumination fR? Z tymi cieniami to stare metody shadow map wiadomo...liczylem ze fianl ma jakis wlasny myk na to...

 

w kazdym razie dzieki za odpowiedz

Napisano

Nie mape hdri i ustawiasz jako material (get material => Bitmap HDRI) a pozniej dajesz Instance do enviroment. Zmien sobie parmetr (nie pamietam jak sie nazywa chyba color) z RGB na HDRI

Napisano

Spoko hdri dziala, wszystko bylo w tutorialu niepotrzebnie pytalem...

 

Wstyd sie przyznac ale ciagle nmi nie dziala raytrace w szybach, i ogolnie szklo nie renderuje sie. Probowalem nawet sobie prerenderowac ta scenke z 3 szklankami z tutoriala o szkle ale tez renderuje mi czarne pola zamiast szklanek. Na pewno dalem mape hdri naokolo itd. Mysle ze ma to jakis zwiazek z opcjami ktore pozwolilem sobie zaznaczyc na czerwono ale co nie wiem:) To znaczy wiem o co chodzi po lewej ale co reguluja te czenie to nie:)

Doalczam dowod w postaci renderu sceny ze szklem:) Jak widac kulka co ma w maps ustawione reflection na 100 i raytrace nie lapie w odbiciu mapy z ziemi tylko mape hdr...mysle ze zrodlo problemu to jakis banalny setting ktory pomijam.

Uzywam finala stage 1- niestesty cala literaturke mam do stage o :(

Napisano

Stary jezeli masz stage 1 to zapominj o robieniiu szkla tak jak w stage 0. Tutaj to sie nie sprawdza a nie wiem dlaczego materialy podczas renderingu zachowuja sie inaczej. Szklo w stage 1 to defaultowe fr glass to syf lepiej zrob tak. Fr advenced material u samej gory w prawym rogu (przy self ilunination)masz tak strzalke do rozszerzenia tam mozesz wybrac juz ustawione materialy. Wybierz sobie jakies szklo a potem aby miec wieksze odbicia w szybach zwieksz poziom IOR w reflections do jakis 8 zreszta sam dojdziesz IOR 100 to lustro. Jeszcze jedna rada to przy antialiasingu wylacz sobie filtry bedziesz mial ladniej wygladzony render.

Napisano

Kurde staralem sie zrobic tak jak mowies ale dalej mam czarne okna nawet z IOR 100 czyli kiedy powinno byc w nich lustro...Chyba ze mijam jakis wazny punkt (no nie wiem co jestpotrzebne zeby byly te odbica? photons?) hmm naprawde mi sie wydaje ze cos mam gdzies przestawione w jakiejs 1 opcji a teraz nie moge dojsc w jakiej. Kurde a moze ktos bylby tak uprzejmy i podeslal mi plik z konfiguracja do fR jakis taki co powinno dzialac na 100% a jak do tego by dolozyc scene w maxe ktora dziala to bylbym wniebowziety:)

moj mail : [email protected] albo jak komus wygodnie to moge odostepnic miejsce na serwerze.

pozdrawiam i dzieki za pomoc. O jakby rly chcialo ci sie podeslac ta scene co pokazales grafe nic wiecej by mi nie bylo potrzebne:)No moze ta konfiguracja jeszcze:)

ps. sory ze jestem takim upierdem z tym szklem ale jak tego nie przeskocze to cale renderowanie z fR jest mi na h... wiadomo.

Napisano

jakby ci sie chcialo zerknac:

workshop.risp.pl/max/1.zip -97kb

workshop.risp.pl/max/2.zip -2.181mb

 

1- sama scena maxowska

2-max +wszystkie tekstury...

kakbys mi mogl takie szklo dac zeby w 50-70% lapalo odbicie z hdr i mialo jakies opacity nie wiem kolo 20 to mi wystarczy...

sam sie zastanawialem nad tymi czarnymi oknami i nawet niezlym sposobem jest ustawienie omnika lekkiego w srodku domu, no i ogolnie wychodzi na to ze jak sie modeluje domek jako pusta skorupe zo nie mozna potem robic fotorealistycznego szkielka niestety:)

pozdrawiam

Napisano

jakby ci sie chcialo zerknac:

workshop.risp.pl/max/1.zip -97kb

workshop.risp.pl/max/2.zip -2.181mb

 

1- sama scena maxowska

2-max +wszystkie tekstury...

kakbys mi mogl takie szklo dac zeby w 50-70% lapalo odbicie z hdr i mialo jakies opacity nie wiem kolo 20 to mi wystarczy...

sam sie zastanawialem nad tymi czarnymi oknami i nawet niezlym sposobem jest ustawienie omnika lekkiego w srodku domu, no i ogolnie wychodzi na to ze jak sie modeluje domek jako pusta skorupe zo nie mozna potem robic fotorealistycznego szkielka niestety:)

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności