Skocz do zawartości

Przekładnia zębata


Rekomendowane odpowiedzi

Gość de_mysza
Napisano

Cześć!!!

Mam do was pytanko związane z animacją przekładni zębatej. Jak narazie wykonałem w AutoCad taki skromny projekt bardzo prostej przekładni. W załączniku jest jpg przedstawiający ja. Chciałbym ją teraz w 3dmax wprawić w ruch, ale niestety nie mam pojęcia jak to zrobić... Może mógłby mi ktoś z was pomóc?? Z góry dziękuje za poświęcony czas!!!

Pozdrowienia.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Najprościej zwyczajnie zanimować jedno z kół, wstawiając klucze animacyjne dla osi, wokół której obraca się koło. Następnie podpiąć drugie koło, przy pomocy Wire Parameters. Umożliwia to powiązanie wartości obrotu jednego koła, z obrotem drugiego. Dla przykładu... podpinasz RotateX koło 1 do RotateX drugiego. Na pewno trzeba będzie wprowadzić jakiś dzielnik... bo bez tego oba koła kręciły by się z tą samą prędkością...

Wire Parameters znajdziesz klikając prawym klawiszem na obiekcie... w menu kontekstowym wybierz Wire Parameters. Następnie wskaż którą wartość chcesz podpiąć (jedną z osi rotacji) następnie po pojawieniu się przerywanej linii kliknij na drugie koło i ponownie wybierz wartość. Pojawi się okno Wire Parameters... między prawym i lewem oknem zobaczysz strzałki.. dwie jednostronne oraz jedną dwutronną.. odpowiadają one o kierunku powiązania. Nastepnie po wybraniu strzałki na dole wciśnij Connect... pozdrawiam

Gość de_mysza
Napisano

No i właśnie ma problem przy animacji, polega on na tym że jeżeli obrócę koło o np. 180 czy 270 stopni w odległości ok 40 klatek to nie tylko koło się obróci ale również zmniejszy swoje rozmiary. Nie wiem jak ustawić aby tylko koło się obróciło bez zmiany swoich rozmiarów.

Tu jest krótki plik .avi który obrazuje ten problem: www.osiedle-stulecie.internetdsl.pl/blad.avi

Zrobiłem taką niewielką animację tej przekładni, jednak musiałem robić klucz co każdy obrót zęba (bardzo czasochłonne): www.polanet.pl/~topola/mysza/przekladnia.avi

Gość de_mysza
Napisano

Już sobie z tym poradziłem. Wyjście z sytuacji było takie aby zapisać w AutoCad każde koło na osobnej warstwie, wtedy 3d max widzi je jako osobne obiekty i można bez problemu obracać i nie ma niepożądanych efektów. Wcześniej zapisywałem te dwa koła jako jeden obiekt i dopiero rozbijałem je w maxie, wtedy to robiły się cyrki. Ale wszystko już gra:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności