Skocz do zawartości

piramida bez wierzchołka


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello,

Dopiero zaczynam prace na rino i proszę o pomoc.

 

Jak narysować bryłę o podstawie kwadratu, którego boki zwęrzają się ku górze ( tj. piramida ze ściętym wierzchołkiem). I jak można później zmieniać numerycznie kąt nachylenia boków tej bryły.

jestem zielona w tej kwestii

 

pozdrawiam, Izulka

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest pewna żelazna zasada „naukę każdego sofu rozpoczyna się od przejrzenia jego dokumentacji”.

Rhino ma naprawdę świetnego help’a i wszystko jest tam bardzo dobrze opisane.

 

A tu masz szybciutki sposób na rozwiązanie twojego problemu:

 

Rysujesz sobie kwadrat, który będzie twoją podstawą

polecenie

:_Rectangle

o wymiarach

: @x,x

wyciągasz tak utworzoną krzywą podstawy

poleceniem

: _ExtrudeCrv

Extrusion distance wybierasz sobie Mode (m)

Mode ze zmieniasz na Tapered (t)

następnie ustalasz sobie kąt(: DraftAngle) ®

Draft angle : (tu wpisujesz kąt przewężenia)

Oraz wysokość, na jaką ma zostać wyciągnięta bryłka

: h

jeżeli masz doinstalowany pakiet bonus możesz jeszcze pokusić się o scalenie ścianek i wykasowanie zbędnych krawędzi

zakładka bonus

(bonus>solid>faces> Merge All Faces)

: _MergeAllFaces

Napisano

bardzo , bardzo dziękuję i wszystko pasi. OK.

ale chodzi o możliwoość późniejszego korygowania kąta nachylenia ścian, o określony kąt. Czy to jest możliwe ? czy trzeba rysować wszystko od początku?

Napisano

W rhino 3 za pomocą punktów kontrolnych niestety nie zmodyfikujesz polipowierzchni, do tego celu został wprowadzony specjalny modyfikator „cage” w wersji 4.

Ale można ten problem rozwiązać na kilka innych sposobów.

Podam ci tu 2 najprostsze

 

Rozwiązanie 1.

Tu możesz skorzystać z dobrodziejstwa pakietu bonus

 

Po stworzeniu bryłki otwierasz zakładkę

Bonus>Solid>Edges>Move Edge

„_MoveEdge”

Zaznaczasz sobie krawędzie i przesuwasz

 

Rozwiązanie 2.

 

Zaznaczasz obiekt

Następnie modyfikujesz obiekt za pomocą skalowania wzdłuż jednej osi

_Scale1D

gotowe.

Napisano

dzięki, widzę że jeszcze dużo przedemną.

 

pozdrawiam

Izulka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności