Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hello,

Dopiero zaczynam prace na rino i proszę o pomoc.

 

Jak narysować bryłę o podstawie kwadratu, którego boki zwęrzają się ku górze ( tj. piramida ze ściętym wierzchołkiem). I jak można później zmieniać numerycznie kąt nachylenia boków tej bryły.

jestem zielona w tej kwestii

 

pozdrawiam, Izulka

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest pewna żelazna zasada „naukę każdego sofu rozpoczyna się od przejrzenia jego dokumentacji”.

Rhino ma naprawdę świetnego help’a i wszystko jest tam bardzo dobrze opisane.

 

A tu masz szybciutki sposób na rozwiązanie twojego problemu:

 

Rysujesz sobie kwadrat, który będzie twoją podstawą

polecenie

:_Rectangle

o wymiarach

: @x,x

wyciągasz tak utworzoną krzywą podstawy

poleceniem

: _ExtrudeCrv

Extrusion distance wybierasz sobie Mode (m)

Mode ze zmieniasz na Tapered (t)

następnie ustalasz sobie kąt(: DraftAngle) ®

Draft angle : (tu wpisujesz kąt przewężenia)

Oraz wysokość, na jaką ma zostać wyciągnięta bryłka

: h

jeżeli masz doinstalowany pakiet bonus możesz jeszcze pokusić się o scalenie ścianek i wykasowanie zbędnych krawędzi

zakładka bonus

(bonus>solid>faces> Merge All Faces)

: _MergeAllFaces

Napisano

bardzo , bardzo dziękuję i wszystko pasi. OK.

ale chodzi o możliwoość późniejszego korygowania kąta nachylenia ścian, o określony kąt. Czy to jest możliwe ? czy trzeba rysować wszystko od początku?

Napisano

W rhino 3 za pomocą punktów kontrolnych niestety nie zmodyfikujesz polipowierzchni, do tego celu został wprowadzony specjalny modyfikator „cage” w wersji 4.

Ale można ten problem rozwiązać na kilka innych sposobów.

Podam ci tu 2 najprostsze

 

Rozwiązanie 1.

Tu możesz skorzystać z dobrodziejstwa pakietu bonus

 

Po stworzeniu bryłki otwierasz zakładkę

Bonus>Solid>Edges>Move Edge

„_MoveEdge”

Zaznaczasz sobie krawędzie i przesuwasz

 

Rozwiązanie 2.

 

Zaznaczasz obiekt

Następnie modyfikujesz obiekt za pomocą skalowania wzdłuż jednej osi

_Scale1D

gotowe.

Napisano

dzięki, widzę że jeszcze dużo przedemną.

 

pozdrawiam

Izulka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności