Napisano 22 Listopad 200618 l Hello, Dopiero zaczynam prace na rino i proszę o pomoc. Jak narysować bryłę o podstawie kwadratu, którego boki zwęrzają się ku górze ( tj. piramida ze ściętym wierzchołkiem). I jak można później zmieniać numerycznie kąt nachylenia boków tej bryły. jestem zielona w tej kwestii pozdrawiam, Izulka
Napisano 23 Listopad 200618 l Jest pewna żelazna zasada „naukę każdego sofu rozpoczyna się od przejrzenia jego dokumentacji”. Rhino ma naprawdę świetnego help’a i wszystko jest tam bardzo dobrze opisane. A tu masz szybciutki sposób na rozwiązanie twojego problemu: Rysujesz sobie kwadrat, który będzie twoją podstawą polecenie :_Rectangle o wymiarach : @x,x wyciągasz tak utworzoną krzywą podstawy poleceniem : _ExtrudeCrv Extrusion distance wybierasz sobie Mode (m) Mode ze zmieniasz na Tapered (t) następnie ustalasz sobie kąt(: DraftAngle) ® Draft angle : (tu wpisujesz kąt przewężenia) Oraz wysokość, na jaką ma zostać wyciągnięta bryłka : h jeżeli masz doinstalowany pakiet bonus możesz jeszcze pokusić się o scalenie ścianek i wykasowanie zbędnych krawędzi zakładka bonus (bonus>solid>faces> Merge All Faces) : _MergeAllFaces
Napisano 23 Listopad 200618 l bardzo , bardzo dziękuję i wszystko pasi. OK. ale chodzi o możliwoość późniejszego korygowania kąta nachylenia ścian, o określony kąt. Czy to jest możliwe ? czy trzeba rysować wszystko od początku?
Napisano 23 Listopad 200618 l W rhino 3 za pomocą punktów kontrolnych niestety nie zmodyfikujesz polipowierzchni, do tego celu został wprowadzony specjalny modyfikator „cage” w wersji 4. Ale można ten problem rozwiązać na kilka innych sposobów. Podam ci tu 2 najprostsze Rozwiązanie 1. Tu możesz skorzystać z dobrodziejstwa pakietu bonus Po stworzeniu bryłki otwierasz zakładkę Bonus>Solid>Edges>Move Edge „_MoveEdge” Zaznaczasz sobie krawędzie i przesuwasz Rozwiązanie 2. Zaznaczasz obiekt Następnie modyfikujesz obiekt za pomocą skalowania wzdłuż jednej osi _Scale1D gotowe.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto