nitrograd Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Witam! Pracuje w tej chwili na modelu z dosyć duża ilością elementów. Sprzęcik na którym działam to laptopik z prockiem Sonoma 2,1 ghz (nastepca centrino)W tej chwili mam w nim 1GB ramu 533mhz. Problem w tym, że max zaczyna trochę skakać i robi rendery nieraz po 10 godzin.Próbowałem juz wielu ustawień Vraya i nie daje to wymiernego efektu. Drugą sprawą jest używanie modyfikatora slice w celu zrobienia przekroju obiektu (projekt wnętrza sklepu), przecięcie modelu trwa jakies 20 minut:) Pytanie brzmi: Czy dołożenie 1 GB ramu (w sumie 2 GB) da jakiegoś widocznego kopa?Jest to inwestycja rzędu 900 zł (2x1GB) więc chciałbym sie dowedzieć. Pozdrawiam
Temporal Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Ja się tam nie znam i jak ja to mówię tylko sprzątam ale z tego co się orientuje ramki przyśpieszą prace w viewportach a wpływ na render ma procek.
JmTm00 Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Hm w sumie Ci powiem ze cośtam zawsze da ale nigdy nie miałem nawet 1Gb ramu....ale z drugiej strony nigdy mi komp nie ciął niczego 20 min. no chyba ze masz wszystko połączone w jednego mesha (w co wątpie ;) i robisz jakąś manufakture....Pracujesz na warstwach wogóle?
Georgas Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 jeśli chcesz przyśpieszyć działanie maxa w viewportach kup karte graficzną a jeśli chodzi o pamięć to wydaje mi się że coś pomaga w viewportach ale w bardzo znikomym stopniu, a do renderowania to pamięć choć bez dobrego procka też ani rusz
Gość obo Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 Mi wydaje się, że jakieś przyśpieszenie będzie, ale napewno nie takie jakbyś tego chciał ;) Ponieważ reszta komponentów będzie pracowała tak samo jak do tej pory... Ale może niech wypowiedzą się na ten temat jacyś fachowcy z naszego forum, a takich tu nie brakuje.
piksar Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 jeśli chcesz przyśpieszyć działanie maxa w viewportach kup karte graficzną tak do laptopa !! co do ramu to jak miałem 1 GB to sceny powyzej 2mln poly nie wchodzily w gre - jesli chodzi o render i kilka swiatelek powyzej 3GB ramu wszelkie moje problemy sie skonczyly laptok nie jest najlepszym rozwiazaniem do renderow, ja uzywam lapa do prostego modelowania, a potem puszczam na stacjonarne (albo dlubie jak stacjonarne zajete)
Chalek Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 w dzialaniu slice to prawie na pewno sie nic nie zmieni, co do renderingow, to wiele zalezy co to za sceny, im wieksze (poly, tekstury itd) tym wiecej da. W prosszych sprawach, ktore sie dlugo licza (szklanka, kilka swiatel, kaustyka itd) raczej nie zauwazysz roznicy.
nitrograd Napisano 9 Grudzień 2006 Autor Napisano 9 Grudzień 2006 A więc..... Jest to projekt architektoniczny sklepu fotograficznego. Robiony był w Autocadzie Architectural Desktop i zlinkowany do Maxa. Muszę zrobić przekroje modelu. Bez problemu mogę zrobić to w cadzie ale problem tkwi w tym, że on tnie tylko massingi a solidy ignoruje (ci co w działają w AAD wiedzą pewnie o co chodzi) W tym momencie model ma 1600 elementów:) Siłą rzeczy wszystko zlinkowane z cada jest an warstwach, których mam ponad 50:) Dziękuję za opinie i podpowiedzi. Co do pracy a stacjonarnym to zupełnie się zgadzam:)laptopy nadają sie prezentacji projektów:) pozdrawiam
Chalek Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 slicowanie duzych, skomplikowanych obiektow narzedziami z poly bywa ciezkie, czasochlonne i efekty tez bywaja marne. W powerbooleanach masz opcje ciecia jednego obiektu drugim, uzywalem tego wlasnie w podobnych przypadkach i dzialalo lepiej. Przypuszczam, ze ram tu niewiele zmieni.
anJek Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 tez mi sie wydaje, ze to nie wina za malej ilosci RAMu. Podobny problem mialem przy przerzucaniu bryl z CADa do 3ds VIza - wszytsko sie cholernie slimaczylo, proste operacje trwaly w nieskonczonosc... Probowalem przenosic modele pom. CADem a 3ds maxem, Vizem, tez jako meshe, exportowalem i importowalem .... i kupa. Max inaczej traktuje zimportowane modele z CADa, jeszcze inaczej zlinkowane, za kazdym jednak razem sie to slimaczy. Rozwiazanie smutne, ale skuteczne: zaimportuj z CADa tylko linie i na ich podstawie buduj obiekty jeszcze raz w MAXie, zaoszczedzisz nerwow, stracisz troche czasu, ale na bank pomoze. Tak jak mowie - dolozenie RAMu nic nie da. Tak uwazam. Powodzenia!
Chalek Napisano 9 Grudzień 2006 Napisano 9 Grudzień 2006 faktycznie, niestety bryly stworzone w cadzie niezbyt sie do czegokolwiek nadaja w maxie/vizie, smutne, ale prawdziwe...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się