Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

kazdy kto widzial filmik z riggingiem samochdu wie oco mi chodzi..otoz kiedy kolka sa skrecone, jak sprawic zeby samochod przy "przesuwaniu" go do przodu smaoczynie skrecal tak jak ma kola ustawione

 

i tak na dalsza mete...

czy istnieje takie cos ze rysujesz spline, i ten samochod bedzie automatycznie po nim jechal(ale takze zakrecal a nie jak kamien sunal po torze)

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 889
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Można to zrobić tak:

9a1da2428de50ff1m.jpg

Cylindry (koła) zlinkuj do box’a (podwozia)

Utwórz 3 obiekty pomocnicze (np. dummy’s)

Środkowemu dummy oraz box’owi dodaj Path Constrain (Animation-> Constrain)

Zlinkuj pozostałe dummy do środkowego dummy

Dodaj cylindrom z przodu Lookat Constrain do odpowiednich dummy i gotowe :)

Ważne żeby środkowy dummy był trochę z przodu (od tego będzie zależało, kiedy samochód zacznie skręcać) oraz zaznaczenie opcji Fallow dla boxa i dummy w opcjach Path Constrain

 

 

P.S Jakby obiekty dziwnie wykręcały się to pobaw się osiami (Axis w constrainach) lub pivot’em.

Napisano
  • Autor

wybaczcie post pod postem , ale topic musze wznowic:)

to ze spineami mam juz dopracowane do perfekcji:)

pozostaje teraz odbicie tego

czyli zriggowana kierownica do kol zakreca nimi, teraz "popycham" podwozie i jak sprawic zeby zaczal poprostu...zakrecac?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności