Napisano 18 Grudzień 200618 l kazdy kto widzial filmik z riggingiem samochdu wie oco mi chodzi..otoz kiedy kolka sa skrecone, jak sprawic zeby samochod przy "przesuwaniu" go do przodu smaoczynie skrecal tak jak ma kola ustawione i tak na dalsza mete... czy istnieje takie cos ze rysujesz spline, i ten samochod bedzie automatycznie po nim jechal(ale takze zakrecal a nie jak kamien sunal po torze)
Napisano 19 Grudzień 200618 l Można to zrobić tak: Cylindry (koła) zlinkuj do box’a (podwozia) Utwórz 3 obiekty pomocnicze (np. dummy’s) Środkowemu dummy oraz box’owi dodaj Path Constrain (Animation-> Constrain) Zlinkuj pozostałe dummy do środkowego dummy Dodaj cylindrom z przodu Lookat Constrain do odpowiednich dummy i gotowe :) Ważne żeby środkowy dummy był trochę z przodu (od tego będzie zależało, kiedy samochód zacznie skręcać) oraz zaznaczenie opcji Fallow dla boxa i dummy w opcjach Path Constrain P.S Jakby obiekty dziwnie wykręcały się to pobaw się osiami (Axis w constrainach) lub pivot’em.
Napisano 21 Grudzień 200618 l Autor wybaczcie post pod postem , ale topic musze wznowic:) to ze spineami mam juz dopracowane do perfekcji:) pozostaje teraz odbicie tego czyli zriggowana kierownica do kol zakreca nimi, teraz "popycham" podwozie i jak sprawic zeby zaczal poprostu...zakrecac?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto