M4rcus Napisano 18 Grudzień 2006 Napisano 18 Grudzień 2006 kazdy kto widzial filmik z riggingiem samochdu wie oco mi chodzi..otoz kiedy kolka sa skrecone, jak sprawic zeby samochod przy "przesuwaniu" go do przodu smaoczynie skrecal tak jak ma kola ustawione i tak na dalsza mete... czy istnieje takie cos ze rysujesz spline, i ten samochod bedzie automatycznie po nim jechal(ale takze zakrecal a nie jak kamien sunal po torze)
illy Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 proste. zrob splajny osobno dla karoserii i kol
andy_a Napisano 19 Grudzień 2006 Napisano 19 Grudzień 2006 Można to zrobić tak: Cylindry (koła) zlinkuj do box’a (podwozia) Utwórz 3 obiekty pomocnicze (np. dummy’s) Środkowemu dummy oraz box’owi dodaj Path Constrain (Animation-> Constrain) Zlinkuj pozostałe dummy do środkowego dummy Dodaj cylindrom z przodu Lookat Constrain do odpowiednich dummy i gotowe :) Ważne żeby środkowy dummy był trochę z przodu (od tego będzie zależało, kiedy samochód zacznie skręcać) oraz zaznaczenie opcji Fallow dla boxa i dummy w opcjach Path Constrain P.S Jakby obiekty dziwnie wykręcały się to pobaw się osiami (Axis w constrainach) lub pivot’em.
M4rcus Napisano 21 Grudzień 2006 Autor Napisano 21 Grudzień 2006 wybaczcie post pod postem , ale topic musze wznowic:) to ze spineami mam juz dopracowane do perfekcji:) pozostaje teraz odbicie tego czyli zriggowana kierownica do kol zakreca nimi, teraz "popycham" podwozie i jak sprawic zeby zaczal poprostu...zakrecac?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się