Napisano 26 Grudzień 200618 l Jestem posiadaczem kamery cyfrowej. Mam pare pytań odnośnie obiektywów. 1. Jaki obiektyw ma standardowo kamera cyfrowa ? (wydaje mi się że 35mm) ? 2. Czy jest możliwość w kamerze cyfrowej posiadanie obiektywu np 20mm ? 3. Słyszałem że są różne nasadki do kamer, np. szerokokątna, teleobiektyw. Następuje na nich załamanie perspektywy i kąta widzenia, więc jak gdyby zmienia się obiektyw, dobrze myśle ? 4. Jak przeliczyć ile mam mm, gdy np. mam nasadke szerokokątną z oznaczeniem 0,7 lub 0,6. Co wogóle oznaczają te liczby ? Wiem że im mniejsza wartość ich tym większy kąt widzenia jest potem. Czyli jeśli dobrze myśle to zakładając np 0,6 z 35mm mam 21mm ? Pewno wiele namieszałem, ale nie znam się za bardzo na obiektywach :) Chce zrobić sobie animatic do filmu i nie wiem jak potem lensy z maxa mają się do rzeczywistości.
Napisano 26 Grudzień 200618 l a jaka kamerka? bo te "idiot camera" to nie mają zmiennych obiektywów z tego co wiem...animatik na kamerce? czyli bedzie cg+ real?
Napisano 26 Grudzień 200618 l Autor Kamerka to Sony TRV 75. Wiem, że nie ma zmiennych obiektywów, ale ma nasadki korygujące np szerokokątna, teleobiektyw. Nie chodzi mi o animatic na kamerce...Robie animatic w maxie, by zaplanować dokladnie sceny do mojej malej produkcji, kreconej prawdziwa kamera. Caly ruch kamery w rzeczywistosci opre na tym z animaticu. Chce by obiektywy z maxa (parametr lens w kamerkach) byly dobrze oddane w rzeczywistosci, bo jest roznica miedzy 35mm, a np 15mm i to dosc drastyczna bym powiedzial :) Wiec pytam jak to sie przelicza itd :) Troche cos wiem, ale chce miec absolutna pewnosc, ze dobrze mysle.
Napisano 27 Grudzień 200618 l ...a wiesz ze nie oddasz tak wiernie timingu i płynności ;)? qrde coś chyba z tym całym "aperature width" musisz powalczyć...ale czy się jakoś przelicza, hm...a w instrukcji nie było? qrde jakieś sonkowskie liczby czyżby? a ....wie :/