lechoo Napisano 17 Październik 2003 Napisano 17 Październik 2003 No to zaczynamy kolejny temat. Tym razem chce zaproponowac Wam przecwiczenie roznych elemantow interfejsu. Obiektem ktory bedziemy \"katowac\" :) bedzie teapot. A zadanie wyglada nastepujaco. Pierwszym elementem niech bedzie przycisk ktorego nacisniecie utworzy teapot. Kolejne elementy to: -colorpicker zmieniajacy kolor siatki czajniczka (wlasciwosc wirecolor pojawila sie w jednym ze skryptow nadeslanych na poprzedni temat) -spiner regulujacy rozmiar -slider zmieniajacy szczegolowosc siatki -cztery checkbox\'y odpowiedzialne za pokazywanie i ukrywanie pokrywki, dziobka, uchwytu i czajniczka wlasciwego (czyli korpusu :)) -przycisk ktory skasuje nasz czajniczek Wszystkie elementy poza guzikiem tworzacym czajniczek powinny byc na poczatku wygaszone (wlasciwosc enabled ustawiona na false). Uaktywnia je dopiero nacisniecie guziczka tworzacego czajniczek. Zmienianie ich wartosci powinno na bierzaco wplywac na czajniczek tzn. ruszam spinerem zmieniajacym wielkosc i w viewporcie zmienia sie wielkosc czajniczka. Skasowanie czajniczka ostatnim guzikiem powoduje ponowne wygaszenie wszystkich elementow definiujacych czjniczek. Skrypt moze dzialac jako utility, byc w osobnym rolloucie, pelna dowolnosc. Przypominam ze proste skryptowe utility pojawilo sie w jednym ze skryptow w poprzednim temacie. Dodatkowo zachecam do wykorzystania takich parametrow jak offset, align czy elementu group do ladnego poukladania kontrolek w interfejsie. Jesli nie jestescie pewni jak definiuje sie dana kontrolke wystarczy wpisac jej nazwe w helpie, kazda z nich jest osobno opisana. Deadline w nastepna niedziele (26 pazdziernika).
Sypo Napisano 17 Październik 2003 Napisano 17 Październik 2003 No to się doczekałem tego drugiego \"zadanka\":-) Ciężki bój mnie czeka:-) Pozdrawiam!
lechoo Napisano 18 Październik 2003 Autor Napisano 18 Październik 2003 No to ladnie myslalem, ze tamat bedzie raczej prosty. Za dzien, dwa wrzuce kilka wskazowek. Mam tez inny pomysl, moge wrzucic linka do zakodowanej wersji skryptu, tak zeby kazdy mogl zobaczyc jak to ma dzialac, ale bez mozliwosci podgladu zrodla. Wydaje mi sie ze to znacznie lepsze niz opis tekstowy. Co wy na to?
warui Napisano 18 Październik 2003 Napisano 18 Październik 2003 Czy jest jakis operator zmieniajacy wartosc zmiennej na przeciwna, np. jesli jest true to staje sie false. Cos jak \'!\' z C.
warui Napisano 18 Październik 2003 Napisano 18 Październik 2003 I jeszcze jedno pytanko, tym razem o align. Da sie jakos wyrownywac do istniejacych obiektow, czy pozostaje tylko offset w tym wypadku ?
lechoo Napisano 18 Październik 2003 Autor Napisano 18 Październik 2003 Ja robie to tak: zmienna = not zmienna
lechoo Napisano 18 Październik 2003 Autor Napisano 18 Październik 2003 Jesli chopdzi Ci o wyrownywanie elementow interfejsu to robi sie to przy pomocy align, np: spinner ............... align:#right
warui Napisano 18 Październik 2003 Napisano 18 Październik 2003 Originally posted by lechoo Jesli chopdzi Ci o wyrownywanie elementow interfejsu to robi sie to przy pomocy align, np: spinner ............... align:#right Nie, nie. Chodzi mo o coś takiego, że np. mam już spinner, a teraz chce wstawic button którego lewy bok będzie w tej samej odleglosci od krawedzi co bok spinnera.
lechoo Napisano 18 Październik 2003 Autor Napisano 18 Październik 2003 Jesli w obu dasz align:#right to beda w tej samej odleglosci od krawedzi. Jesli nie chcesz tego uzywac to pozostaje offset.
Gość Sagitarius Napisano 20 Październik 2003 Napisano 20 Październik 2003 Czy będzie dostępny link do podglądu tego skryptu . I jak przypisać zmianę koloru do teapot\'a , bo siadłem na samym początku , staram sie to zrobić jak w helpie , ale coś mi nie wychodzi .
Gość Sagitarius Napisano 21 Październik 2003 Napisano 21 Październik 2003 Dobra juz mi poszło z tym teapotem . Problem był w czym innym . Sorki
lechoo Napisano 21 Październik 2003 Autor Napisano 21 Październik 2003 Jak widac po moim avatarze, serwer na ktorym mam konto lezy (poczta niestety na tym samym serwerze), wiec skrypt wrzuce jak tylko uda mi sie zorganizowac jakis \"zastepczy\" serwer.
Sypo Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 Mam pytanie. Jak w MAXScript dać do zrozumienia programowi, że wykasowanie (delete) teapota za pomocą klawiatury jest równoznaczne z naciśnięciem guzika utworzonego właśnie w celu usunięcia tego teapota ze sceny??
lechoo Napisano 23 Październik 2003 Autor Napisano 23 Październik 2003 W skrypcie jest cos takiego jak \"General Event Callback Mechanism\" (pod takim haslem znajdziesz to w helpie). Dzieki temu mozna pisac skrypty reagujace na rozne zdarzenia w maxie np. przesuniecie time slidera czy wlasnie skasowanie obiektu. Mozesz to wykorzystac. A swoja droga temat o callbackach tez chcialem zrobic ale dopiero za jakis czas.
lechoo Napisano 23 Październik 2003 Autor Napisano 23 Październik 2003 http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=4405 tutaj jest skrypt ktory wykonuje sie po uruchomieniu maxa, w Twoim przypadku trzebaby zmienic #postSystemStartup na np. #nodePreDelete
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się