Napisano 6 Styczeń 200718 l Witam. Mam dwa jpegi, jeden rgb- tekstura z białymi dziurami, drugi grayscale czary z białymi dziurami ( albo biały z czarnymi dziurami, myli mi się to - próbowałem tak i tak) Tworzę materiał maxwell diffuse, rgb idzie do color, a czarnobiały do clipmap. Przypisuję materiał do obiektu, włączam uvw map i przeźroczystości dalej nie ma, zwykłe białe plamy+ tekstura. Co robię źle, albo czego jeszcze brakuje do uzyskania przeźroczystości w maxwellu? http://img409.imageshack.us/my.php?image=11cn6.jpg pzdr ar
Napisano 6 Styczeń 200718 l chyba używasz jakiejśc starszej wersji ? bo w teraźniejszych materiałach nie ma opcji clipmap. W starszych wersjach (już nie pamietam dokładnie w której) był tylko napis clipmap ale nie działał ;) - to tak samo jak opcja RESUME przy renderze , niby jest a jednak nie ma . as easy as taking a picture - hehehe reasumując ;) bardzo możliwe że masz taką wersję bez clipmap skoro nie działa. upewnij się jeszcze czy textura nie jest w skali szarości (8bit) bo takich maxwell nie obsługuje
Napisano 6 Styczeń 200718 l Autor mam 1.0. tekstura jest w 8 bitowej skali szarości, jeśli maxwell takich nie obsługuje to w takim razie jakie obsługuje? W PS CS2 mam 8, 16, i 32 bitowe, jednak tych wyższych nie da sie zapisać jako jpegi.
Napisano 7 Styczeń 200718 l no niestety w tym maxwellu to pełno takich irytujących niedoróbek. oprócz tego braku supportu dla skali szarości np. jak używasz w materiale pliku .r2 a potem odhaczysz ptaszka aby z niego nie korzystał to nic się nie zmieni ;) trzeba usunać ścieżkę dostępu do tego pliku z material editora. albo jak masz dwa layery BSDF z 100% mieszaniem i jeden zrobisz NIEAKTYWNY to materiał nie bedzie się renderował jakoby miał jedna warstwę tylko jako 50% jednej warstwy tylko renderował ... porażka , godziny spędzone przy maxwell studio aby wykombinować czemu to nie wygląda tak jak powinno , echhh a miało być tak "izi jak tejking a pikczer"
Napisano 7 Styczeń 200718 l użyj vraya i po flustracji... no może zostanie z 2% tego co w maxwellu :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto