ar_ Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 Witam. Mam dwa jpegi, jeden rgb- tekstura z białymi dziurami, drugi grayscale czary z białymi dziurami ( albo biały z czarnymi dziurami, myli mi się to - próbowałem tak i tak) Tworzę materiał maxwell diffuse, rgb idzie do color, a czarnobiały do clipmap. Przypisuję materiał do obiektu, włączam uvw map i przeźroczystości dalej nie ma, zwykłe białe plamy+ tekstura. Co robię źle, albo czego jeszcze brakuje do uzyskania przeźroczystości w maxwellu? http://img409.imageshack.us/my.php?image=11cn6.jpg pzdr ar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 chyba używasz jakiejśc starszej wersji ? bo w teraźniejszych materiałach nie ma opcji clipmap. W starszych wersjach (już nie pamietam dokładnie w której) był tylko napis clipmap ale nie działał ;) - to tak samo jak opcja RESUME przy renderze , niby jest a jednak nie ma . as easy as taking a picture - hehehe reasumując ;) bardzo możliwe że masz taką wersję bez clipmap skoro nie działa. upewnij się jeszcze czy textura nie jest w skali szarości (8bit) bo takich maxwell nie obsługuje 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrojkaT Napisano 6 Styczeń 2007 Share Napisano 6 Styczeń 2007 clipmap dziala od wersji 1.0 ! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar_ Napisano 6 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 6 Styczeń 2007 mam 1.0. tekstura jest w 8 bitowej skali szarości, jeśli maxwell takich nie obsługuje to w takim razie jakie obsługuje? W PS CS2 mam 8, 16, i 32 bitowe, jednak tych wyższych nie da sie zapisać jako jpegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 7 Styczeń 2007 Share Napisano 7 Styczeń 2007 zmień kolory na RGB 8 bit i zachowaj i powinno pójść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar_ Napisano 7 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 7 Styczeń 2007 idzie, dzieki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeno Napisano 7 Styczeń 2007 Share Napisano 7 Styczeń 2007 no niestety w tym maxwellu to pełno takich irytujących niedoróbek. oprócz tego braku supportu dla skali szarości np. jak używasz w materiale pliku .r2 a potem odhaczysz ptaszka aby z niego nie korzystał to nic się nie zmieni ;) trzeba usunać ścieżkę dostępu do tego pliku z material editora. albo jak masz dwa layery BSDF z 100% mieszaniem i jeden zrobisz NIEAKTYWNY to materiał nie bedzie się renderował jakoby miał jedna warstwę tylko jako 50% jednej warstwy tylko renderował ... porażka , godziny spędzone przy maxwell studio aby wykombinować czemu to nie wygląda tak jak powinno , echhh a miało być tak "izi jak tejking a pikczer" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Master Kiełbaster Napisano 7 Styczeń 2007 Share Napisano 7 Styczeń 2007 użyj vraya i po flustracji... no może zostanie z 2% tego co w maxwellu :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TrojkaT Napisano 7 Styczeń 2007 Share Napisano 7 Styczeń 2007 ejj Master :) przestan z tym vrayem, zdeno uzywa Maxwella :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się