szachu Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 Mam do was prośbę. Załączę wam jeden renderek. Zaczynam dopiero naukę oświetlenia pomieszczenia i jeszcze długa droga przede mną. Proszę was o kilka wskazówek. Nad oknami jest bardzo jasna "plama" światła na suficie... Jak mogę to ściemnić a jednocześnie aby cały pokój nie był ciemniejszy. Albo inaczej: jak mogę rozjaśnić pomieszczenie, bez pojaśniania już tej "plamy"? Nie wiem czy jasno to napisałem, ale mam nadzieję, że ktoś mnie zrozumie. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, rady, spostrzeżenia. W scenie są 3 VRayLights (w oknach) i jeden Direct (jako słoneczne). Używam 3d studio max 6 i vray 1.09.03. pozdrawiam
MaGuu Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 A pokaz na poczatku ustawienia :) Ale obstawiam ze Color Mapping powinien pomoc :) Masz tam takie cos jak jak "light" i "dark" multipier. Podwyższając dark multipier powodujesz rozjaśnienie ciemnych miejsc, a podwyższając light multipier powodujesz rozjaśnienie jasnych miejsc. Tylko nie ustawiaj tego tak, aby różnica miedzy dark a light byla znaczna, powoduje to utratę cieni :) Acha color Mapping ustaw na Expentional :)
Marcin Napisano 27 Styczeń 2007 Napisano 27 Styczeń 2007 ja polecam swoje rozwiązanie, ustaw "vray plane" pod calą sceną (pod wnętrzem), dodaj mu defaultowy vrayowski szary materiał, w jego properties> wyłącz opcje "visible to camera" oraz "visible to reflection/refraction" sprawi to że ten vray plane nie będzie wogle widoczny a za jego sprawą światło padające spod okna nie będzie przepalało stropu. oczywiście wiąże się to wszystko ze zwiększeniem mocy wszyskich dotychczasowych źródeł światła które oświetlały scene. Metoda ta sprawdza się przy oświetlaniu wnętrza poprzez sam skylight vrayowski oraz directlight jako światło-słońce. Jeśli natomiast stosujesz metodę z vraylightem rozciągniętym w oknie musisz go pochylić w stronę podłogi (ja osobiście nie używam vraylighta w oknie). generalnie i tak przyczyną jest brak jakiego kolwiek podłoża pod modelem wnętrza, przez co światło rozproszone działa z taką samą siłą na strop jak i na podłogę.
szachu Napisano 28 Styczeń 2007 Autor Napisano 28 Styczeń 2007 Dziękuję wam za odpowiedzi. Skorzystałem z rady MaGuu i rzeczywiście widać efekty. Marcin, niestety nie używam skylighta Vrayowskiego bo go nie mam w mojej wersji. Z drugiej strony vray lighta nie mogę obrócić w stronę podłogi, bo na podłodze tworzy się wielka "plama". I powiedz mi jeszcze, czy jeśli dam jakiegoś wielkiego boxa czy plane'a pod model wnętrza to światło będzie się lepiej rozchodzić? Nie wiem czy dobrze zrozumiałem zdanie: "generalnie i tak przyczyną jest brak jakiego kolwiek podłoża pod modelem wnętrza, przez co światło rozproszone działa z taką samą siłą na strop jak i na podłogę." pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się