Skocz do zawartości

Poczatkujący: modelowanie w Wings i renderowanie obiektów


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich ( nowy na forum ). Modelowanie 3D interesowało mnie już od miesięcy, ale dopiero wczoraj ( aż trudno uwierzyć ) pobrałem program Wings 3D i zacząłem się bawić. Mam kilka pytań i problemów i byłbym bardzo wdzięczny za udzielenie pomocy.

1) Jeżeli biorę w Wingsie prwym przyciskiem i wybieram opcję Cube, pojawia się kwadrat mający 8 punktów. Jak zrobić by miał ich kilkanaście albo kilkadziesiąt, a nawet kilkaset. Bo np. Jak się robi twarz człowieka to mamy miejsce na nos ale nie ma nosa i się jakoś nowymi punktami buduje się ten nos no i tu problem bo nie wiem jak te punkty dodać ( nie znaczy to, że od razu zacznę modelować ludzi, tylko dowiedzieć się jak to się robi )

2) W jakim programie nakładać tekstury i rendering ( tekstury to w Wingsie da się, ale tylko kolory, a rendering jest tylko jeden [ ten co daje efekt przykrycia jakimś płótnem])

3) Co do renderingów to z kąd pobrać ich wiele. Np. taki kreskówkowy.

4) Jaki jest najlepszy program dla początkującego? Mam Wingsa 3D i mi się w nim dobrze pracuje ( łatwy jest ), ale czy są inne ( takie dla początkujących ) czy pozostać przy Wingsie?

5)Jeżeli robi się dużo szczegółowy obket to z kilku części go się ,, zkleja ,, czy wszystko robić z jednego klocka i dodawać nowe punkty i to wszystko jakoś modelować.

 

Jak na razie to zrobiłem choineczkę, drzewo, no i las z cienkim pagórkiem w jakieś kopule. Czekam na odp. i z góry thx.

 

PS Mam nadzieję, że na dzień dobry nie dostanę warna za zakładanie tematów nowych na temat który już był, ale chciał bym szybko uzyskać odpowiedzi i akurat na te pytanie. Pozdro 4 ALL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

warna nie dostaniesz ale proszę o zmianę tematu. to tutaj dość drażliwy temat.

 

co do Twoich pytań:

widzę, że jesteś początkującym. najprościej i najszybciej jeśli zapoznasz się z jakimś programem służącym nie tylko do modelowania (tak jak Wings) ale także do renderingu, animacji etc. nie oznacza to bynajmniej że ten program jest zły (Wings jest fantastyczny), ale musisz się określić: albo tylko modelujesz w wingsie i potem przenosisz pracę do innego programu gdzie go renderujesz, albo uczysz się większego "kombajnu", jakim jest 3ds max lub Autodesk Maya, Softimage XSI, Blender itp.

 

twoje pytania jakie tutaj postawiłeś... załóżmy że Ci na nie odpowiem. teraz ty zadasz kolejne i wątek rozrośnie się w mega gigantyczną dyskusję nt modellingu ręki dla początkujących... poszperaj trochę. ściągnij sobie tutoriale z max3d.pl lub innych serwisów i działaj.

 

szybkie odpowiedzi do niczego Cię nie doprowadzą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przynajmniej odpowiesz na pytanie dotyczące tych punktów? To mnie najbardziej aktualnie ciekawi i jak narazie nie mam zamiaru bawić się w renderingi itp. Co do inncyh programów to miałem Blendera, ale wogóle go nie rozumiałem ( może teraz będzie łatwiej po pracy w Wingsie )

 

warna nie dostaniesz ale proszę o zmianę tematu. to tutaj dość drażliwy temat.

 

tzn. ma go przenieść administrator ( ty chyba nim jesteś, ale jestem tu od kilkudziesięciu minu i nie znam osób ;) ) czy jakoś ja mam go przenieść?? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko fajnie tylko nadal nie uzyskałem odpowiedzi na te jakże dręczące mnie pytanie. Myślę, że dobrym pomysłem będzie zmiana tytułu wątku na ,, Nie wiesz czegoś lub masz wątpliwości? Zapytaj, my na pewno Ci odpowiemy.,, by wszyscy zieloni mogli pytać o jakieś rzeczy związane z modelingiem 3D.

Ja mam kilka pytań ( troche edytnioęte te pierwsze i bardzo proszę o odpowiedzi :( )0

1) Jeżeli biorę w Wingsie prwym przyciskiem i wybieram opcję Cube, pojawia się kwadrat mający 8 punktów. Jak zrobić by miał ich kilkanaście albo kilkadziesiąt, a nawet kilkaset. Bo np. Jak się robi twarz człowieka to mamy miejsce na nos ale nie ma nosa i się jakoś nowymi punktami buduje się ten nos no i tu problem bo nie wiem jak te punkty dodać ( nie znaczy to, że od razu zacznę modelować ludzi, tylko dowiedzieć się jak to się robi )

2) Jaki będzie najlepszy program do moelingu, tzn. w którym bedziemy mieć wszystkie opcje ( render, tekstury itp. by nie uzywać innych programów [ no chyba, ze tak się nie da ] a jeżeli tak się nie da to jakie programy używac?? )

3) Czy przy składaniu bardziej skomplikowanych obiektów, składa się je z kilku wymodelowanych mniejszych części czy z jednego wszystko się tworzy. ( czyli np. lampę lepiej skonstrułować z jednego obiektu czy potworzyć kilka części [ stojak, podstawa, klosz itp. ])?

4) Z kąd pobrać jak największą ilość renderów?

5) Czy w Wings 3D da się nakładać tekstury? Jak tak to jak? Bo zabardzo to nie znam się n angliku :D

 

No to tyle... Sporo, ale bardzo ważne są dla mnie odpowiedzi na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. można to zrobić. poczytaj w helpie i poszukaj tutoriali dot. modellingu w wings.

2. 3ds max, Autodesk Maya, Softimage XSI, Rhinoceros, Luxology Modo, Blender itd.

3. Niektóre rzeczy lepiej modelować w częściach. Ale czasami lepiej z jednej bryły. Zależy co modelujesz. Czy silnik V5 (różne części) czy jednorożca w lesie (właściwie jedna bryła).

4. Rendery to są gotowe obrazki: przeglądaj galerie na serwisach CG. Renderery to silniki renderujące coś: możesz je kupić wraz z programem (Mental Ray), kupić osobno (Vray, Maxwell), lub ściągnąć jako darmowe (Indigo, Yafray, POVray).

5. nie da się. naucz się angielskiego bo daleko nie zajedziesz. od razu powiem: nie ma spolszczeń do programów 3D (a jeśli nawet jakieś istnieje to jest to najbardziej poroniony pomysł, zaraz po wynalazku chlapaczy do kaloszy)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności