Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Moglby mi ktos pomoc z ustawieniem swiatel v-rayowskich? tzn chodzi o ustawienie ich na scenie. Jedyne co znalazlem na forum, to informacje zeby poszukac jak wygladaja prawdziwe studia fotograficzne - ale tego nigdzie w necie nie moglem znalezc.

Zrobilem szachy na stole i lampke biurowa z zielonym szklem. chcialbym zeby lampka swiecila na szachownice :) jedyne co mi sie udalo uzyskac dodaje w zalaczniku.

 

http://img525.imageshack.us/img525/7918/szachy1awp5.jpg

 

renderowalo to to sie z 2h (pewnie dlatego ze oba zestawy figur to szklo, jedne matowe, a drugie krysztalowe - w tym swietle wyszly czarne :P), dlatego raczej ciezko mi z tym eksperymentowac, gdyz sama lampa + swiatlo idzie jakies 30 minut na moim sprzecie... uzylem 2 swiatla vraya (typ "plane" - jeden w kloszu w strone szachownicy, drugi w kloszu w przeciwna strone. chcialbym zeby ten klosz nie byl taki przepalony, tylko delikatnie podswietlony, a cala sceneria byla bardziej jasna :) chcialem uzyskac na cala scene jasnosc swiatla jaki daje np kominek w pokoju, zeby bylo widac material stolu i lepiej cala lampe + dodatkowo jasniejsze oswietlenie samej szachownicy. To jest moja pierwsza praca w 3DS - jakich swiatel vraya najlepiej do tego uzyc? moze jakies parametry, wskazowki, porady? :) bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może na początek zrób 5box'ów i poeksperymentuj z ustawiniami.

A w pracy, żeby lapka nie była przepalona zmiejsz intensywność tego v-raya ustaw w scenie 2-gie światło i nim doświetl reszte.

Co do kominka w tle oświetlonego przez v-raya z szchów(chyba dobrze zrozumiałem -jest 2:16:) użyj GI

Wg.mnie ustawiłbym to tak(pic.1), ale to moje zdanie

Napisano

To już sam autor musi wyjaśnić, co chciał przez to powiedzieć;D Swoją drogą to dla mnie ten rysunek odrobinę nieczytelny jest;)

Napisano

To moze inaczej... :) moglby ktos wystawic gdzies scenke z oswietleniem? glownie chodzi mi o renderowanie w vray'u pojedynczych obiektow ze szkla przezroczystego i kolorowego, wiec raczej zalezy mi na tym by swiatlo nie bylo za ostre (szklanki wazony itp). probuje juz to zrobic 2 dzien - niestety efekty sa mizerne - albo obiektu prawie nie widac, albo jest jeden wielki rozblysk... probowalem juz robic obiekty od ktorych odbijalem swiatlo, probowalem robic kopuly i od nich odbijac... niestety albo w jedna albo w druga strone bylo nie tak :(

Napisano

Na torrencie krąży tutorial, jak ustawić światło, jak ustawić opcje rendere i materiały. Jest tam pokazane na kilku przypadkach np.teapot. Jak chcesz tego linka to zagadaj na pm.

Gość Ivanovicz88
Napisano

Tak po pierwsze: Witam wszystkich

a po drugie: BigBen - jeszcze raz dziękuję Ci za pomoc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności