Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Moglby mi ktos pomoc z ustawieniem swiatel v-rayowskich? tzn chodzi o ustawienie ich na scenie. Jedyne co znalazlem na forum, to informacje zeby poszukac jak wygladaja prawdziwe studia fotograficzne - ale tego nigdzie w necie nie moglem znalezc.

Zrobilem szachy na stole i lampke biurowa z zielonym szklem. chcialbym zeby lampka swiecila na szachownice :) jedyne co mi sie udalo uzyskac dodaje w zalaczniku.

 

http://img525.imageshack.us/img525/7918/szachy1awp5.jpg

 

renderowalo to to sie z 2h (pewnie dlatego ze oba zestawy figur to szklo, jedne matowe, a drugie krysztalowe - w tym swietle wyszly czarne :P), dlatego raczej ciezko mi z tym eksperymentowac, gdyz sama lampa + swiatlo idzie jakies 30 minut na moim sprzecie... uzylem 2 swiatla vraya (typ "plane" - jeden w kloszu w strone szachownicy, drugi w kloszu w przeciwna strone. chcialbym zeby ten klosz nie byl taki przepalony, tylko delikatnie podswietlony, a cala sceneria byla bardziej jasna :) chcialem uzyskac na cala scene jasnosc swiatla jaki daje np kominek w pokoju, zeby bylo widac material stolu i lepiej cala lampe + dodatkowo jasniejsze oswietlenie samej szachownicy. To jest moja pierwsza praca w 3DS - jakich swiatel vraya najlepiej do tego uzyc? moze jakies parametry, wskazowki, porady? :) bede bardzo wdzieczny

pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może na początek zrób 5box'ów i poeksperymentuj z ustawiniami.

A w pracy, żeby lapka nie była przepalona zmiejsz intensywność tego v-raya ustaw w scenie 2-gie światło i nim doświetl reszte.

Co do kominka w tle oświetlonego przez v-raya z szchów(chyba dobrze zrozumiałem -jest 2:16:) użyj GI

Wg.mnie ustawiłbym to tak(pic.1), ale to moje zdanie

Napisano

To już sam autor musi wyjaśnić, co chciał przez to powiedzieć;D Swoją drogą to dla mnie ten rysunek odrobinę nieczytelny jest;)

Napisano
  • Autor

To moze inaczej... :) moglby ktos wystawic gdzies scenke z oswietleniem? glownie chodzi mi o renderowanie w vray'u pojedynczych obiektow ze szkla przezroczystego i kolorowego, wiec raczej zalezy mi na tym by swiatlo nie bylo za ostre (szklanki wazony itp). probuje juz to zrobic 2 dzien - niestety efekty sa mizerne - albo obiektu prawie nie widac, albo jest jeden wielki rozblysk... probowalem juz robic obiekty od ktorych odbijalem swiatlo, probowalem robic kopuly i od nich odbijac... niestety albo w jedna albo w druga strone bylo nie tak :(

Napisano

Na torrencie krąży tutorial, jak ustawić światło, jak ustawić opcje rendere i materiały. Jest tam pokazane na kilku przypadkach np.teapot. Jak chcesz tego linka to zagadaj na pm.

Napisano

Tak po pierwsze: Witam wszystkich

a po drugie: BigBen - jeszcze raz dziękuję Ci za pomoc :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności