Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

jak w 3dstudio zrobic efekt zgniatania np: jeden wiekszy objekt typu kula spada z pewnej wysokosci i wgniata sie w drugi objekt typu szescian, powodujac wgniecenie w tym szescianie.

Dla przykladu kometa uderzająca w ziemie pozostawia krater.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 930
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To raczej animacja jest.

W momencie zetknięcia się komety z ziemią, ręczenie przy pomocy autokeya wgniata się teren i dodaje ewentualne efekty szpecjalne

Napisano

Hej jak tak bardzo chcesz zastosować Reactora do tego typu symulacji, czyli wgniecenia kuli w boxa to spróbuj zastosować np. takie Reactory:

1.Reactor Plane jako podłoże, na którym będzie stać box.

2.RB Collection przypisz do twojej kuli i Reactora Plane.

3.SB Collection przypisz do boxa, jako bryłe, która ma się odkształcić pod wpływem uderzenia. W tym celu musisz najpierw do boxa dodać modyfikator ReactorSoftBody.

 

Do boxa możesz jeszcze przypisać modyfikator np. EditPoly, w którym jest zakładka Soft Selection, pozwoli ci to na większą kontrole w wielkości krateru, który się zrobi po uderzeniu. Ten modyfikator musisz dać przed modyfikatorem Reactor SoftBody i żeby to zadziałało musisz zaznaczyć opcje Use Soft Selection.

A jeszcze jedna sprawa box's musi, mieć odpowiednią ilość segmentów żeby mógł się odkształcić.

Trochę jest z tym zabawy, ale efekt da się osiągnąć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności