Gość BigBen Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 Witam Zakładam ten temat aby utrzymać od was pomoc. Na początek taki problem. Zwykłego boxa rozkładam na siatke, aby go pomalować. Rozłożyłem, zapisuje go w render uv template. Otwieram obraz w photoshopie no i coś maluje. Zapisuje jako .bmp w najlepszej jakości. Otwieram z pulpitu ten obraz, jest tak jak powinno być. Otwieram w maxie edytor materiałów, diffuze>bitmap>mój obraz.bmp. I tu zaczyna się problem ponieważ nałożona textura na boxa nie wygląda tak jak powinna (traci na jakości) pojawiają sie "crisp" i wogóle jest beznadzieja. Więc co zrobić aby ta textura nie traciła na jakości? Na początku myślałem że chodzi o viewports więc dałęm rodzielczość na 1024x768 w opcjach. No ale niestety. Proszę o pomoc. JAk rozwiąże ten problem to zajmę się następnym. Pozdrawiam. NA dole obrazek, po prawej widok z photoshopa a po lewej widok z maxa. Sorry za wiejski obrazek ale nie mam już dzisiaj sił. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23364bbdb334c41d
Marcin Napisano 4 Kwiecień 2007 Napisano 4 Kwiecień 2007 zajrzyj do działu FAQ na forum. Temat poleci do kosza.
Gość BigBen Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 FaQ to ja już nie raz czytałem, ale tam nie ma odpowiedzi na to pytanie. Owszem jest napisane o tym że textura wygląda brzydko i jest polecenie aby zmienić rozdielczosć viewports. Ale to nie pomaga. Dobrra tym zajmę się póżniej.
Marcin Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 bo nie będzie lepiej, chyba że masz jakąś specjalną karte graf, jak Pure czy jak to się tam nazywało. tak czy inaczej lepszych efektów w viewportach nie uzyskasz i dla oszczędzenia własnych nerwów radze się z tym pogodzić.
Gość BigBen Napisano 5 Kwiecień 2007 Napisano 5 Kwiecień 2007 Nie mam zwykłą grafę gigabyte 7600gt. Dobra, dzięki, zobacze jak będzie wyglądało na renderze
Gość BigBen Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 Witam Kolejny problem. Na początku myślałem że moje textury są zwalone, później że problemy z światłem, teraz nie wiem już co to może być. Jeżeli kadr jest pod kątem do jakiejś ściany, to textury, ale najbardziej widać to na bumpie, tracą na jakości i się "pitolą". Od czego to może zależeć? Aha, to jest render z deafult lights, z vraylight jest podobnie. Patrzcie na prawą ściankę.
Marcin Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 to jest wina Antialiasingu więcej tu: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_image_sampler.htm
Lis Napisano 19 Kwiecień 2007 Napisano 19 Kwiecień 2007 W opcjach textury zmień Filtering na Summed Area. Ewentualnie zmniejsz wartość blur
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się