Napisano 4 Kwiecień 200718 l Witam Zakładam ten temat aby utrzymać od was pomoc. Na początek taki problem. Zwykłego boxa rozkładam na siatke, aby go pomalować. Rozłożyłem, zapisuje go w render uv template. Otwieram obraz w photoshopie no i coś maluje. Zapisuje jako .bmp w najlepszej jakości. Otwieram z pulpitu ten obraz, jest tak jak powinno być. Otwieram w maxie edytor materiałów, diffuze>bitmap>mój obraz.bmp. I tu zaczyna się problem ponieważ nałożona textura na boxa nie wygląda tak jak powinna (traci na jakości) pojawiają sie "crisp" i wogóle jest beznadzieja. Więc co zrobić aby ta textura nie traciła na jakości? Na początku myślałem że chodzi o viewports więc dałęm rodzielczość na 1024x768 w opcjach. No ale niestety. Proszę o pomoc. JAk rozwiąże ten problem to zajmę się następnym. Pozdrawiam. NA dole obrazek, po prawej widok z photoshopa a po lewej widok z maxa. Sorry za wiejski obrazek ale nie mam już dzisiaj sił. http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=23364bbdb334c41d
Napisano 5 Kwiecień 200718 l FaQ to ja już nie raz czytałem, ale tam nie ma odpowiedzi na to pytanie. Owszem jest napisane o tym że textura wygląda brzydko i jest polecenie aby zmienić rozdielczosć viewports. Ale to nie pomaga. Dobrra tym zajmę się póżniej.
Napisano 5 Kwiecień 200718 l bo nie będzie lepiej, chyba że masz jakąś specjalną karte graf, jak Pure czy jak to się tam nazywało. tak czy inaczej lepszych efektów w viewportach nie uzyskasz i dla oszczędzenia własnych nerwów radze się z tym pogodzić.
Napisano 5 Kwiecień 200718 l Nie mam zwykłą grafę gigabyte 7600gt. Dobra, dzięki, zobacze jak będzie wyglądało na renderze
Napisano 19 Kwiecień 200718 l Witam Kolejny problem. Na początku myślałem że moje textury są zwalone, później że problemy z światłem, teraz nie wiem już co to może być. Jeżeli kadr jest pod kątem do jakiejś ściany, to textury, ale najbardziej widać to na bumpie, tracą na jakości i się "pitolą". Od czego to może zależeć? Aha, to jest render z deafult lights, z vraylight jest podobnie. Patrzcie na prawą ściankę.
Napisano 19 Kwiecień 200718 l to jest wina Antialiasingu więcej tu: http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_image_sampler.htm
Napisano 19 Kwiecień 200718 l W opcjach textury zmień Filtering na Summed Area. Ewentualnie zmniejsz wartość blur
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto