Napisano 5 Kwiecień 200717 l Witam wszystkich skorych do pomocy!! Mam problem z siatką modelu.Jest to przyszły projekt domu inspirowany fasolą(:) i jednocześnie moja praca dyplomowa.Niby wszystko jest ok ale po nałożeniu na model textury np.trawy na krańcach modelu textura zaczyna się dziwnie rozciągać i rozmywać .Niewiem co się dzieje (a może tak ma być) ale musze mieć pewność że robie ten projekt od początku dobrze bo później może być za późno.Bardzo prosze o pomoc!!W załączniku umieściłem plik maxa z fasolką
Napisano 5 Kwiecień 200717 l witka musisz zmapowac model modyfikatorem UV mapping, albo unwrappem zalezy jak szczegółową teksture nałozysz - poczytaj w helpie, tam wszystko jest fajnie opisane btw co to za praca dyplomowa i co studiujesz? pzdrw
Napisano 6 Kwiecień 200717 l Autor Dzięki za odpowiedź!! Prubowałem nakładać uwv map ale to nie pomagało.Otwierałeś ten plik u siebie ? Bo może ja jakoś źle posługuje się tym uwv mapem?
Napisano 6 Kwiecień 200717 l siemanko po pierwsze primo :) to masz w scenie kilka obiektów, te blizsze formą bryłom podstawowym (sześcian, kula, stożek, etc) można łątwo zmapować prostszym uv mapping, i wybrac tam odpowiednia opcje mapowania, te bardziej nietypowe kształty ( tutaj n p. ta łuska/łupinka) dobrze jest potraktować unwrappem, ale to juz troche roboty dochodzi, troche jest tu kombinacj i iodsyłam do helpa :) moja rada jest taka, jesli to ma być zwykła fasolka, to pokobinuj z mapami proceduralnymi, czyli takimi wytworzonymi przez maxa, inna dla każdego elementu, odpadnie ci wtedy robota z mapowaniem, ale dojdzie z tworzeniem mapy, co jednak w efekcie koncowym da o wiele lepszy IMHO rezultat przy mniejszy nakładzie pracy pzdrw
Napisano 6 Kwiecień 200717 l Autor Chyba faktycznie musze przestudiować helpa a tak wogule to widze że jesteśmy prawie sąsiadami bo z Konstantynowa Łódzkiego do Łodzi nie jest za daleko.Dzięki i pozdro!
Napisano 6 Kwiecień 200717 l poczytaj o unwrapie uvw - pójdzie łatwo z tą fasolką- jest prosta, resztę potrktuj uvw map spherical itp