General Straw Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 1) Da rade jakos ustawic ambient occlusion na caly pass? Chce poprostu miec mozliwosc wyrenderowania samego AO w jakis latwy sposob bez podtrzeby podpinania go pod shadery. Niby mogl bym wrzucic jeden material na wszystko ale wtedy klania sie displace, ktore wlasnie pod material jest podpiety wiec to uniemozliwia takie rozwiazanie. 2) Jak podpiac reflecta pod fast sub-surface scattering shader? Podlacza sie go pod slot materialu wiec warstwy rowniez odpadaja. A moze przeoczylem jakis shader SSS, ktory da rade podlaczyc pod phonga? I nie chodzi mi tutaj o fast skina. Wiem, ze ten ma wlasnego reflecta.
andy_a Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 Ad.1 Na szybko to override i AO w kanale diffuse, a dokładnie to: Dodajesz wszystkie obiekty do jednej grupy (nie jest wymagane ale tak później jest łatwiej, ew może pobawić się z Partitions [8 -> P] ) i nadaj im Override (Property -> Override), dalej add parametr i explorerem wybierz całe diffuse (Material ->Surface ->Cieniowanie -> diffuse i enter). Dalej w okienku override kliknij na tą strzałkę i przejdź do Materiale -> XSIAmbientOcllusion A2. 2 Relfection_Diffuse (Raytracing->Reflection_Diffuse) w slocie diffuse
Gordy Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 1. a.) w render tab idziesz do pass -> edit -> new pass -> empty. b.) "8" i pojawia sie explorer a tam walisz "p" i zmienia sie na passes. c.) klikasz raz na "Background_Objects_Partition" d.) klikasz na material tab i dajesz constant e.) walisz "7" i masz render tree. Powinnien być twój constant. Jeśli nie to punkt c i refresh. f.) w render tree idziesz przez "nodes" -> illumination i znajdujesz AO shader i klikasz. g.) podłączasz AO do color w constancie i Voila. A propos displace'a. Ostatnio robiłem z tym czyms i to wyklucza ww. kroki. W tym przypadku musisz iść na chama: zaznaczasz w nowym pasie wszystkie obiekty normalnie i dajesz constant i tak dalej. Potem zaznaczasz ten z gdzie chcesz miec dysplace'a i go podłączasz i AO bierze to pod uwagę. O tak: 2. Nie podłączasz pod material, tylko pod surface. O tak O to chodziło?
General Straw Napisano 26 Kwiecień 2007 Autor Napisano 26 Kwiecień 2007 No prosze, full service. Wypunktowane z obrazkami. Moge prosic jeszcze jakas muzyczke ? :D Wielkie dzieki. AO potestuje pozniej. Z reflectem sposob Andy_a dziala ok. Natomiast Gordy, powiedz mi skad ty wziales ten sj_sss_fast_skin_material. Widze, ze jest to shader zamiast standardowego material jakim jest fast skin z dziali illumination. Wiec tu poleglem.
Gordy Napisano 26 Kwiecień 2007 Napisano 26 Kwiecień 2007 poza tym możesz osobno kontrolować lightmap. Tego w standardzie nie ma. Nie wiem skąd to mam ale mogę ci przesłać. Jest całkiem całkiem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się