mikej Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 Nie jestem w stanie pozbyć się color bleeding z renderingów. Próbowałem używać materiałów standard z mapą (żółte płytki), później architectural i tam w adv. light. override ustawiłem c. bleeding na 0, ale nic to nie daje. Mam włączone Caustics, GI, FG. Próbowałem coś zmieniać w ustawieniach, ale za bardzo nie wiem, co. Scena to wnętrze basenu. Jedyne światło to daylight za oknem z ustawionym "automatically calc. en. and photons" i mnożnikami 10 dla energy, 40 dla caustics, 10 dla photons. Nie mam pojęcia, jakie powinny być te wartości. Wziąłem je z tutoriala na wodę z mental raya. Niestety nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi, jak sobie z tym poradzić. W opcjach materiału próbowałem dodać mapę do photon volume ale nie mam na liście photons(base) - mam VIZ 2007. Podsumowując: 1. Jak pozbyć się tej poświaty na wszystkim i od wszystkiego (podłoga np. ma być piaskowa, ściany białe)? 2. Jakie powinny być wartości dla światła daylight i ustawienia GI, FG, Caustics przy takiej scenie? Pewnie nikt nie jest w stanie podać konkretnych, ale chodzi mi o rząd wielkości (nie wiem, czy tam trzeba wpisywać liczby 1-cyfrowe czy np. 6-cyfrowe). Do tej pory oświetlenie korygowałem przez environment... Pozdrawiam, mj
greg_jg Napisano 9 Maj 2007 Napisano 9 Maj 2007 Witam. Odnośnie 1. zagadnienia: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=23011 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=28067 2. jest bardziej problematyczne, ponieważ jak sam napisałeś ciężko podać właściwe liczby, szczególnie gdy nie znamy nawet jednostek jakimi operujesz (jakie to ma znaczenie możesz zobaczyć tu: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=344633 ). Myślę, że najbardziej sensowną odpowiedzią na tak postawione pytanie ("Jakie powinny być wartości dla światła daylight i ustawienia GI, FG, Caustics przy takiej scenie?") jest: takie, które sprawią, że będziesz zadowolony z uzyskanego efektu -> jeżeli uważasz, że color bleed w Twojej scenie jest za duży - wróć do punktu pierwszego, gdzie wszystko zostało (w linkach) dostatecznie opisane itd. Polecam zapoznać się również z tym: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=173733&postcount=1 Edit: Myślę, że jest to kwestia samych ustawień. Polecam zapoznać się z linkiem wyżej - poczytaj tutoriale o GI, FG. Jak będziesz miał więcej wolnego czasu, to możesz potrenować na prostych scenach ograniczanie color bleeding`u, by później łatwo móc to przełożyć na bardziej złożone. Acha i jeszcze jedno, nie bierz ustawień GI, FG dla własnych scen z innych. Zaczynaj od default`owych, a dopiero później tak je reguluj, by uzyskać pożądany efekt. Pozdrawiam.
mikej Napisano 9 Maj 2007 Autor Napisano 9 Maj 2007 No i znalazłem winowajcę... Tamte tematy czytałem i nie przynosiły żadnego efektu. Ale na jakimś forum znalazłem taką scenę: http://www.pixelperfectgraphics.biz/cg_files/MR-Color%20bleed.zip Są ustawione kulki o dwóch różnych materiałach. Jeden z photon base z kolorami czarnymi, a drugi umożliwiający bleeding. Do tego 2 omni i o dziwo działa. A u mnie nie chce! Skasowałem omni i dodałem daylight. Szybki render i ... w obu przypadkach piękna poświata na ścianach. Wniosek: wina daylighta... Co z tym zrobić? Zastąpić daylight czymś innym, czy to kwestia ustawień? EDIT: Poczytałem trochę o mr Sun i Sky i... chyba jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się