Napisano 2 Czerwiec 200717 l Witam! Zrobiłem sobie kilka modeli w 3dsmax (ver. 7 trial). Oto jeden z nich: http://s006.wyslijto.pl/?file_id=47352700725153871766 Extortuje je do plików *.obj, każdy obiekt osobno bo bedą miały różne tekstury. Następnie wczytuje te pliki do opengl'a. Jestem początkujący i to jest moje pierwsze zetknięcie zarówno z max'em jak i z opengl'em. W plikach obj nie ma normalnych do wierzchołków które są mi potrzebne do cieniowania obiektów w opengl. Dodam od razu że zaznaczam opcję "normals" przy eksporcie do obj. Napisałem co prawda funkcje która je oblicza ale chyba robi to źle (a przynajmniej nadaje im złe zwroty). Prosiłbym więc o radę skąd wziąć/obliczyć/wyeksportować owe normalne do wierzchołków z pliku pod tym linkiem. Czy 3dmax może je jakoś obliczyć? Opengl liczy chyba tylko normalne do ścian. Może jest jakaś biblioteka która to jest w stanie zrobić? Pozdrawiam eMPe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto