heaven Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 witam.. mam pytanie odnosnie super spray. mianowicie czytam sobie tutoriala z max3d.pl o wodzie ogniu i dymie ale mam problem ze zrobieniem koloru i wygladu dymu... niby dym sie ladnie rusza ale sa jakies trojkaty a nie kleby dymu.. zreszta sami zobaczcie... moze ktos na forum wie jak zrobic zeby ten superspray mial postac dymu ? http://www.sendspace.com/file/q8c4ce
Kris_R Napisano 27 Czerwiec 2007 Napisano 27 Czerwiec 2007 Widzisz.. jest kilka typów kształtu, jaki może przybrać cząsteczka. Domyślnie może to być jeden s presetów w samym emitterze (Sphere, Cube, Special, Tetra... itp) ... dodatkowo możesz wskazać dowolny obiekt jako cząsteczkę (Instance Geometry)... a do takich teksturowanych dziwactw to najlepiej ustawić cząsteczkę jako taki płaki placek zwrócony w stronę kamery (typ: Facing)... no i oteksturować materiałem jakimś. Przeważnie zmiękcza się krawędzie cząsteczki, dając gradient radialny w kanale opacity. Pamiętaj o zaznaczeniu opcji 'Face map' w Edytorze materiałów aby każda cząsteczka została poprawnie zmapowana tą przezroczystością. Dalej kwestia materiału i koloru to już zupełnie otwarta kwestia i pełna dowolność. Jest to podstawowa technika tworzenia shaderów pod cząsteczki... JEDNAK! Muszę tu wspomnieć o pluginach takich jak Afterburn czy Fume FX, które używają algorytmów volumetrycznych dla obrazowania objętości cząsteczek. Oznacza to, że cząsteczka nie ma twardej geometrii tylko jest miękką chmurą wypełnioną wewnątrz... daje to bardziej realistyczne rezultaty ale wymaga też większej mocy obliczeniowej. Pozdrawiam serdecznie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się