Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Nakładam postać z green screen na obiekt 3d (w filmie, nie pojedynczej klatce)

Wszystko ładnie, ale na ziemi nie ma cienia.

Próbuje w combustion. Ale tam nakłada się 2 obiekty. Zwykły i drugi jako cień. Jakoś te dwa obietky nie są kompatybilne. Chyba, że źle robie :/

 

Czy jest jakiś lepszy soft lub pomysł na tego typu zabawę?

((pomijam 3ds max i materiał matte/shadow ) bo musiałbym robić ruch człowieka klatka po klatce)

 

Zacząłem też "magic ultra 2" ale szaro to widzę:)

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

To nie jest sprawa programu, tylko sposobu. Cień nakładany w kompozycji to po prostu modyfikacja backgroundu za pomoca maski z foregroundu. To jest trick. Nie ma programu do nakladania cienia w 2d. Metodologia jest taka:

 

1 - Generujesz maske. To moze byc klucz z bluescreenu, recznie wyciata maska etc

2 - rzutujesz te maske na background czy to w przestrzeni 3d, czy nie, nie ma znaczenia - liczy sie tylko to, zeby po transformacji perspektywa rzutowanej maski zgadzala sie z tlem.

3 - modyfikujesz background za pomoca maski, na przyklad sciemniajac go troche uzywajac swojej rzutowanej maski jako... maski.

4 - dopiero wtedy nakladasz foreground na background

 

O ile obiekt i kamera za wiele sie nie ruszaja, dziala.

 

pozdr.,

skk.

 

cien2dbc5.th.jpg

Napisano

Fusion sobie radzi z takimi cieniami bez problemu. Można wrzucić Image Plane'a na to teksturkę z alphą, ustawić światła i wychodzi ok. A raytraced shadows w maxie nie zdadzą egzaminu?

Napisano

SYmek- jako, że robie film, podoba mi się ost. zdanie:)

O ile obiekt i kamera za wiele sie nie ruszają, działa.

Sęk w tym, że tak jak napisałem, takie cóś to już potrafię zrobić w combustion

mathix-dzięki. Zaraz go przetestuje i obryję kilka tutków...lub na odwrót;)

Napisano
SYmek- jako, że robie film, podoba mi się ost. zdanie:)

 

tej metody używa się w właśnie w filmach!

 

 

Sęk w tym, że tak jak napisałem, takie cóś to już potrafię zrobić w combustion

mathix-dzięki. Zaraz go przetestuje i obryję kilka tutków...lub na odwrót;)

 

A ograniczenia tej techniki są podobne do powyższych. Działa tak długo jak długo kamera lub aktor za bardzo nie "fruwają". Ale pewnie, że warto spróbować!

Napisano

No oczywiście, nie są to prawdziwe cienie. Nie wiem co masz na myśli przez fruwanie aktora, ale z ruchem kamery można sobie bez problemu poradzić trackując scenę w boujou i importując dane do Fusion.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności