macmac Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Chce stworzyc ładnie nasycone niebieskie niebo, dla sceny z krajobrazem. Mniej wiecej jak na rysunku nr 1. Niestety jak ustawie vray sun zeby niebo bylo w miare pogodne i niebieskie to pojawia sie przepalone podloze pod trawe a wygenerowana trawa vray fur jest praktycznie biala.....jesli ustawie vray sun zeby podloze bylo ok to niebo jest ciemne......nie wiem jak mogę pogodzic te ustawienia? Gdzie moge zmienic kolor nieba? uzywam vray 1.5RC3, kamera w scenie defaultowa target camera, używałem także psychical camera vray ale efekt był pdobny pomimo licznych....(-l modyfikacji bardzo prosze o pomoc ps. podloze na razie testowe tylko dla przykladu
Lis Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Do vreyowego envirementy wrzuć sky który dobrze ci oświetla scenę. A to Maxowego envirementy wrzuć taki który dobrze wygląda.
Master Kiełbaster Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 a jak masz ustawione słońce? prostopadle do ziemi? :P no i jaki masz color mapping?
macmac Napisano 21 Lipiec 2007 Autor Napisano 21 Lipiec 2007 dzieki LIS'ie i George82, zadziałało.... Master, słońce mam oczywiście prawie prostopadle. Mapowanie kolorów, mam nadzieję że dobrze rozumiem, to dla podłoża vray displace z bitmapami trawy ododatkowo vray fur z bitmapą trawy (inna bitmapa niż dla displace). Właśnie mi sie generuje obrazek, niestety trwa to juz ponad 30 minut. Jak tylko sie wygeneruje to podłącze wygenerowany plik! Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zrobic efekt aby przod sceny byl wyrazny a tyl (styk z horyzontem) byl lekko zamazamy zblurowany..? Jak daje DOF to cala scena reaguje na parametry....Wydaje mi się że takie lekkie zamazanie nadałoby scenie więcej realizmu...
mirach Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 Wyrenderuj z-depth pass i uzyj w photoshopie jako maski do rozmycia.
macmac Napisano 21 Lipiec 2007 Autor Napisano 21 Lipiec 2007 Mirach, Dzieki za odpowiedź. niestety kombinacja w Photoshopie nie wchodzi w rachube. Chcialbym zrobic z tego animacje z falującą trawą oraz przepływającymi chmurami, więc PS odpada, ale dzięki za info
mirach Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 No to jakis After effects albo Combustion. A jak nie chcesz postprodukcji to pozostaje tylko dobre ustawienie DOF'a w kamerze.
gregorjan Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 mirach - w VRayPhysicalCamera jest dof? BO wiem że w standardowej to w 3sek można ustawić, na jakiej odległości ma być zamazane, a na jakiej ostre. Ale standardowa w v-ray nie wchodzi w grę/
Master Kiełbaster Napisano 21 Lipiec 2007 Napisano 21 Lipiec 2007 ustaw słońce nisko nad horyzontem, załącz exponential w zakładce color mapping w opcjach vraya i powinno być git bez kombinacji...
macmac Napisano 21 Lipiec 2007 Autor Napisano 21 Lipiec 2007 Yo Master, dzięki za podpowiedź, dałeś mi trochę do myślenia i zaczęłem iśc tym tropem. Ustawilem sobie parametry Color mappingu na HSV exponential: dark multiple na 1,0, Bright na 2,0 a gamme na 0,5, dodatkowo zwiekszylem "moc" słońca do 0,008. Wyszlo chyba dobrze, chyba, bo ju sam nie jestem pewien czy ta trawa jest naturalna... A tutaj załączam ustawienie vray sky WIP Odnosnik do WIP gdzie załączyłem wygenerowany krajobraz http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=571039#post571039
macmac Napisano 21 Lipiec 2007 Autor Napisano 21 Lipiec 2007 Ok zaktualizowałem link do stronki WIP bo musiałem wprowadzic pewne poprawki http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=40490
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się