NaviRetlav Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 Jestem początkującym użytkownikiem 3Dmaxa i mam problemy z materiałami. 1.Nie wiem jak przeskalować teksturę lub materiał tak żeby wyglądał jak na kulce. Obiekty są dość spore a tekstura została powielona ale jest zbyt mała. Co mam zrobić ? 2. Mimo że mam V-Ray'a ( co widać po "prawokliku" ) to nie wiem jak używać materiałów , gdzie jest coś podobnego do material editora dla V-Ray ?. 3. Potrzebuje wyrenderować "panoramę" tego pokoju. Jak mam ustawić parametry kamery że by nie było żadnych zniekształceń perspektywicznych i łatwo mi sie sklejało to w photoshopie ? Nie wiedziałem gdzie ten temat umieścić , więc jako że sprawa materiałów jest dla mnie najważniejsza zamieszczam go tutaj.
Temporal Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 1. Ja to mysle ze powinienes sie wziasc za mapowanie najpierw bo widze ze tu ci sie wszystko rozjedza 2. Chwila chwila to chcesz uzywac vray'a a temat zakladasz w dziale o mentalu? Heh jesli juz na upartego ten vray no to poprostu ladujesz vray jako biezacy silnik i w material editorze dochodza ci nowe materialy jesli dobrze pamietam to z czarnymi ikonkami 3. Pamietam ze pod F1 byl tutek o robieniu panoramy pod mentala a pod v to nie wiem.
NaviRetlav Napisano 25 Lipiec 2007 Autor Napisano 25 Lipiec 2007 mapowanie ?? a niema prostszych sposobów , tak jak przeciągnięcie materiału z material editora i przeskalowanie tekstury ? To mój pierwszy poważny projekt . Od czegoś trza zacząć ;]
ttaaddeekk Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 dajesz wszystkim obiektom modyfikator uvw-mapping cost tam :D i ustawiasz na box
Temporal Napisano 25 Lipiec 2007 Napisano 25 Lipiec 2007 Domyslam sie ze ten metal rust to ten uzyty material ktory widac na screenie wiec przeskalowanie nic nie da bo tekstura ci sie rozjezdza wiec bedziesz musial to zmapowac i tu teraz masz dwie opcje: 1. na szybko na modele dasz modyfikator uwv map z mapowaniem box 2 uzyjesz modyfikatora unwrap uwv a jak on dziala to odsylam do maxowego helpa Jesli robisz powazne projekty a masz problemy z mapowanie to odpusc sobie narazie takie "wielkie cuda" no i jeszcze vray'a ci sie zachcialo a to zabawka dla ludzi co juz siedza troche w 3d
NaviRetlav Napisano 25 Lipiec 2007 Autor Napisano 25 Lipiec 2007 Przez przypadek zauważyłem że świeżo stworzony "box" po nadaniu materału zachowuje się tak jak chciałem . Nie zmieniałem nic w ustawieniach materiału , więc czemu materiał nie działa tak jak trzeba do pozostałych elementów ? Czy to że importowałem elementy z AutoCAD-a ( format DWG. ) ma jakieś znaczenie? link do tego co uzyskałem.
NaviRetlav Napisano 25 Lipiec 2007 Autor Napisano 25 Lipiec 2007 Jesli robisz powazne projekty a masz problemy z mapowanie to odpusc sobie narazie takie "wielkie cuda" no i jeszcze vray'a ci sie zachcialo a to zabawka dla ludzi co juz siedza troche w 3d W sumie to wcześniej robiłem tylko abstrakcyjne rendery które nie wymagały zbytniej wiedzy. V-Raya sobie odpuszczam, do najbliższych wakacji. Poprzedniego posta napisałem zanim odświeżyłem stronę ale pytanie o AutoCad nadal jest w miarę aktualne. Zaraz pobawię sie z tym modyfikatorem i chyba wszystko powinno być ok. Ps. Macie gdzieś pod ręką jakąś stronkę z materiałami do maxa?
Temporal Napisano 26 Lipiec 2007 Napisano 26 Lipiec 2007 Box z tego co pamietam to standartowo ma rozlozone mapowanie uwv box'owo i dlatego wyglada poprawnie jednak przy skomplikowanych modelach bedziesz musial samemu mapowac obiekty. Import z AutoCada raczej nie ma tu znaczenie obiekt nie byl zmapowany no to trzeba go zmapowac to jest normalne. Co do materialow to radzilbym nauczyc sie samemu komponowac i obczaic takie pojecia jak diffuse, specular, bump, reflaction, refraction itp. W maxie sa wbudowane bardzo dobre tutki na temat podstaw jak i zaawansowanych rzeczy.
NaviRetlav Napisano 26 Lipiec 2007 Autor Napisano 26 Lipiec 2007 Będę musiał to wszystko przejrzeć kiedyś . Za to pojawił sie jeszcze jeden drobny problem. Chodzi o te "kwadraty" . Render trwał ponad 45 minut i niestety nie wyszedł . Zmniejszyłem w tym czasie priorytet dla Max-a żebym mógł płynnie korzystać z systemu. Czy wam te sie to często zdarza ? Problem nie ma wielkiej wagi , bo i tak zmienię materiał ( użyłem czegoś pół przeźroczystego ), ale na przyszłość wolał bym wiedzieć jak uniknąć takich komplikacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się