Napisano 25 Lipiec 200717 l Jestem początkującym użytkownikiem 3Dmaxa i mam problemy z materiałami. 1.Nie wiem jak przeskalować teksturę lub materiał tak żeby wyglądał jak na kulce. Obiekty są dość spore a tekstura została powielona ale jest zbyt mała. Co mam zrobić ? 2. Mimo że mam V-Ray'a ( co widać po "prawokliku" ) to nie wiem jak używać materiałów , gdzie jest coś podobnego do material editora dla V-Ray ?. 3. Potrzebuje wyrenderować "panoramę" tego pokoju. Jak mam ustawić parametry kamery że by nie było żadnych zniekształceń perspektywicznych i łatwo mi sie sklejało to w photoshopie ? Nie wiedziałem gdzie ten temat umieścić , więc jako że sprawa materiałów jest dla mnie najważniejsza zamieszczam go tutaj.
Napisano 25 Lipiec 200717 l 1. Ja to mysle ze powinienes sie wziasc za mapowanie najpierw bo widze ze tu ci sie wszystko rozjedza 2. Chwila chwila to chcesz uzywac vray'a a temat zakladasz w dziale o mentalu? Heh jesli juz na upartego ten vray no to poprostu ladujesz vray jako biezacy silnik i w material editorze dochodza ci nowe materialy jesli dobrze pamietam to z czarnymi ikonkami 3. Pamietam ze pod F1 byl tutek o robieniu panoramy pod mentala a pod v to nie wiem.
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor mapowanie ?? a niema prostszych sposobów , tak jak przeciągnięcie materiału z material editora i przeskalowanie tekstury ? To mój pierwszy poważny projekt . Od czegoś trza zacząć ;]
Napisano 25 Lipiec 200717 l dajesz wszystkim obiektom modyfikator uvw-mapping cost tam :D i ustawiasz na box