Napisano 25 Lipiec 200717 l Jestem początkującym użytkownikiem 3Dmaxa i mam problemy z materiałami. 1.Nie wiem jak przeskalować teksturę lub materiał tak żeby wyglądał jak na kulce. Obiekty są dość spore a tekstura została powielona ale jest zbyt mała. Co mam zrobić ? 2. Mimo że mam V-Ray'a ( co widać po "prawokliku" ) to nie wiem jak używać materiałów , gdzie jest coś podobnego do material editora dla V-Ray ?. 3. Potrzebuje wyrenderować "panoramę" tego pokoju. Jak mam ustawić parametry kamery że by nie było żadnych zniekształceń perspektywicznych i łatwo mi sie sklejało to w photoshopie ? Nie wiedziałem gdzie ten temat umieścić , więc jako że sprawa materiałów jest dla mnie najważniejsza zamieszczam go tutaj.
Napisano 25 Lipiec 200717 l 1. Ja to mysle ze powinienes sie wziasc za mapowanie najpierw bo widze ze tu ci sie wszystko rozjedza 2. Chwila chwila to chcesz uzywac vray'a a temat zakladasz w dziale o mentalu? Heh jesli juz na upartego ten vray no to poprostu ladujesz vray jako biezacy silnik i w material editorze dochodza ci nowe materialy jesli dobrze pamietam to z czarnymi ikonkami 3. Pamietam ze pod F1 byl tutek o robieniu panoramy pod mentala a pod v to nie wiem.
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor mapowanie ?? a niema prostszych sposobów , tak jak przeciągnięcie materiału z material editora i przeskalowanie tekstury ? To mój pierwszy poważny projekt . Od czegoś trza zacząć ;]
Napisano 25 Lipiec 200717 l dajesz wszystkim obiektom modyfikator uvw-mapping cost tam :D i ustawiasz na box
Napisano 25 Lipiec 200717 l Domyslam sie ze ten metal rust to ten uzyty material ktory widac na screenie wiec przeskalowanie nic nie da bo tekstura ci sie rozjezdza wiec bedziesz musial to zmapowac i tu teraz masz dwie opcje: 1. na szybko na modele dasz modyfikator uwv map z mapowaniem box 2 uzyjesz modyfikatora unwrap uwv a jak on dziala to odsylam do maxowego helpa Jesli robisz powazne projekty a masz problemy z mapowanie to odpusc sobie narazie takie "wielkie cuda" no i jeszcze vray'a ci sie zachcialo a to zabawka dla ludzi co juz siedza troche w 3d
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor Przez przypadek zauważyłem że świeżo stworzony "box" po nadaniu materału zachowuje się tak jak chciałem . Nie zmieniałem nic w ustawieniach materiału , więc czemu materiał nie działa tak jak trzeba do pozostałych elementów ? Czy to że importowałem elementy z AutoCAD-a ( format DWG. ) ma jakieś znaczenie? link do tego co uzyskałem.
Napisano 25 Lipiec 200717 l Autor Temporal napisał: Jesli robisz powazne projekty a masz problemy z mapowanie to odpusc sobie narazie takie "wielkie cuda" no i jeszcze vray'a ci sie zachcialo a to zabawka dla ludzi co juz siedza troche w 3d W sumie to wcześniej robiłem tylko abstrakcyjne rendery które nie wymagały zbytniej wiedzy. V-Raya sobie odpuszczam, do najbliższych wakacji. Poprzedniego posta napisałem zanim odświeżyłem stronę ale pytanie o AutoCad nadal jest w miarę aktualne. Zaraz pobawię sie z tym modyfikatorem i chyba wszystko powinno być ok. Ps. Macie gdzieś pod ręką jakąś stronkę z materiałami do maxa?
Napisano 26 Lipiec 200717 l Box z tego co pamietam to standartowo ma rozlozone mapowanie uwv box'owo i dlatego wyglada poprawnie jednak przy skomplikowanych modelach bedziesz musial samemu mapowac obiekty. Import z AutoCada raczej nie ma tu znaczenie obiekt nie byl zmapowany no to trzeba go zmapowac to jest normalne. Co do materialow to radzilbym nauczyc sie samemu komponowac i obczaic takie pojecia jak diffuse, specular, bump, reflaction, refraction itp. W maxie sa wbudowane bardzo dobre tutki na temat podstaw jak i zaawansowanych rzeczy.
Napisano 26 Lipiec 200717 l Autor Będę musiał to wszystko przejrzeć kiedyś . Za to pojawił sie jeszcze jeden drobny problem. Chodzi o te "kwadraty" . Render trwał ponad 45 minut i niestety nie wyszedł . Zmniejszyłem w tym czasie priorytet dla Max-a żebym mógł płynnie korzystać z systemu. Czy wam te sie to często zdarza ? Problem nie ma wielkiej wagi , bo i tak zmienię materiał ( użyłem czegoś pół przeźroczystego ), ale na przyszłość wolał bym wiedzieć jak uniknąć takich komplikacji.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto