Napisano 1 Sierpień 200717 l Witam! Swoją przygodę z programem Maya 4 zacząłem 5 lat temu. Obsługi uczyłem się sam i korzystałem tylko najprostszych opcji. Niedawno zainstalowałem Maye 8 i postanowiłem zacząć większy projekt, projekt, który jak się okazało przerósł może możliwości. Zmieniony interfejs programu powoduje, że z trudem znajduję poszczególne funkcje, najgorzej jest z nakładaniem tekstur. Jak wiemy każdy obiekt w Mayi domyślnie "obłożony" jest teksturą lambert1 chcąc zmienić daną teksturę włączałem zwykle specyficzny układ okienek i za pomocą 3 przycisku muszy "przeciągałem" uprzednio przygotowaną teksturę. W Mayi 8 takiego układu okienek nie ma nie mam więc pojęcia jak zmieniać domyślną teksturę na inną. Kolejnym problemem jest wykonywanie "odbić lustrzanych". Nigdy nie wiedziałem jak to zrobić więc poroszę o pomoc na zasadzie "1. Zrób to; 2. Zrób tamto; (...)". Odbicia lustrzane tyczą się Obiektów Nurbus/Surfaces. Z góry dziękuję za pomoc ;]. PS: Nie jestem pewien czy temat umieściłem w dobrym dziale, w razie czego prosze o jego przesunięcie :).
Napisano 1 Sierpień 200717 l 1. po lewej jest widok okien hypershade/persp- przeciągaj tekstury za pomocą MMB 2. Edit>DuplicateSpecial [opt]opcje Scale ustaw -1 na osi po której chcesz odbić obiekt odpowiednio pierszwe okienko jest dla osi x, drugie dla y, trzecie dla z
Napisano 1 Sierpień 200717 l W dobrym dziale. Witamy na forum. Na czwórkę to ja nawet nigdy nie patrzyłem :P Lambert to shader, nie tekstura. Window->Rendering editors->Hypreshade. Tutaj tworzysz shadery, podpinasz pod nie shadery itd. Po lewej stronie masz dostępne shadery. Przeciągnij nowy Lambert, kliknij na slot Color, wybierz File i wybierz teksturę. Później przeciągnij nowy shader (Lambert2) na obiekt. Do odbić użyj Shadera Blinn albo Phong, w opcjach renderera włącz raytracing, i ustaw odpowiednio reflectivity na shaderze. Tak na serio, to to są podstawowe pytania, najpierw przerób tutoriale z Helpa, a później pytaj o różne rzeczy. EDIT: chyba nie o te odbicia co napisałem Ci chodziło :P.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto