Skocz do zawartości

Lustrzane odbicia i tekstury w Mayi 8


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Swoją przygodę z programem Maya 4 zacząłem 5 lat temu. Obsługi uczyłem się sam i korzystałem tylko najprostszych opcji. Niedawno zainstalowałem Maye 8 i postanowiłem zacząć większy projekt, projekt, który jak się okazało przerósł może możliwości. Zmieniony interfejs programu powoduje, że z trudem znajduję poszczególne funkcje, najgorzej jest z nakładaniem tekstur. Jak wiemy każdy obiekt w Mayi domyślnie "obłożony" jest teksturą lambert1 chcąc zmienić daną teksturę włączałem zwykle specyficzny układ okienek i za pomocą 3 przycisku muszy "przeciągałem" uprzednio przygotowaną teksturę. W Mayi 8 takiego układu okienek nie ma nie mam więc pojęcia jak zmieniać domyślną teksturę na inną. Kolejnym problemem jest wykonywanie "odbić lustrzanych". Nigdy nie wiedziałem jak to zrobić więc poroszę o pomoc na zasadzie "1. Zrób to; 2. Zrób tamto; (...)". Odbicia lustrzane tyczą się Obiektów Nurbus/Surfaces. Z góry dziękuję za pomoc ;].

 

PS: Nie jestem pewien czy temat umieściłem w dobrym dziale, w razie czego prosze o jego przesunięcie :).

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1. po lewej jest widok okien hypershade/persp- przeciągaj tekstury za pomocą MMB

2. Edit>DuplicateSpecial [opt]opcje Scale ustaw -1 na osi po której chcesz odbić obiekt

odpowiednio pierszwe okienko jest dla osi x, drugie dla y, trzecie dla z

Napisano

W dobrym dziale. Witamy na forum. Na czwórkę to ja nawet nigdy nie patrzyłem :P

 

Lambert to shader, nie tekstura.

Window->Rendering editors->Hypreshade. Tutaj tworzysz shadery, podpinasz pod nie shadery itd. Po lewej stronie masz dostępne shadery. Przeciągnij nowy Lambert, kliknij na slot Color, wybierz File i wybierz teksturę. Później przeciągnij nowy shader (Lambert2) na obiekt.

Do odbić użyj Shadera Blinn albo Phong, w opcjach renderera włącz raytracing, i ustaw odpowiednio reflectivity na shaderze.

 

Tak na serio, to to są podstawowe pytania, najpierw przerób tutoriale z Helpa, a później pytaj o różne rzeczy.

 

EDIT: chyba nie o te odbicia co napisałem Ci chodziło :P.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności