Skocz do zawartości

Realistyczna animacja chmury w PFlow i AB


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

Od jakiegoś czasu próbuję stworzyc realistyczna animacje chmury.

Aby znalesc sposob na to przeszukalem googlem caaaluśki Internet, max3d.pl i CGTalk, niestety nic nie znalazłem.

 

Metodą prób i błędów udało mi sie znaleźc sposób na w miarę realistyczne chmurki (próbowalem i gizmem i pc-cloud) ale najlepszy wydaje mi się PFlow no i oczywiście AfterBurn.

 

No tak, chmurka ładna ale jak ją zanimowac? Oczywiscie animacja do przodu i do tyłu (-l łatwa sprawa, ale jak zrobic aby dodatkowo to chmurzysko wstrętne płynnie się animowało tak jak w realu?

 

Ile ja juz rzeczy wyprobowalem....Phase, Mball, drift, motion drag, local noise i chyba wszystko co tam bylo dostępne na tym AB cyferblacie.....wszystko na nic )-;

 

W panelu Pflow na elemencie birth emit stop i start dalem 0, a amount 8, zeby chmura sie ruszyla podpielem tez wiatr ale gdziez tam wszystko na nic.

 

 

Aha chmury których animacje mam stworzyc to tzw cumulus humilis (czyli cumulusami dobrej pogody (-; ). W Dreamscape animacja chmur phasem wychodzi błyskawicznie, ale nie byłem w stanie osiągnąc tego rodzaju chmury, pozatym włączenie opcji 3d layer powoduje załamanie nerwowe mojej supa dupa maszyny )-;

 

jesli ktos cos kuma w Pflow lub w AB proszę o pomoc

 

załączam obrazek

 

cloudssf1.th.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Widzę, że zaznaczyłeś na obrazku parametr fazy noisa ale nie ruszyłeś w ogóle rotacji (panel Particle Shape/Animation Parameters). Tam pokręć którąś z osi (zależnie od tego jak ustawiłeś emiter) i ustaw odpowiednią krzywą animacji. Zanimowałeś sphere radius ale nie dorzuciłeś operatora Delete w PFlow. Animowanie parametrów ma tylko sens jeśli ustalasz wiek cząsteczek. Inaczej nie mają w ogóle wpływu. Jeśli chcesz dorzucić wariację kształtu to zwiększ parametr var % i zobacz co wyjdzie na renderze.

 

Całą chmurę rusz emiterem (Poistion Icon -> Lock on Emiter), może usuń speed bo według mnie jest tam niepotrzebny, ruszając emiterem będziesz miał większą kontrolę nad efektem.

Zmień typ shadera (lambert zda egzamin doskonale). Jeśli zmienisz typ noisa z Turbulence na Fractal i dorzucisz do tego Density Fallof by distance z parametrem Cubic to od razu zobaczysz różnicę.

 

Density Fallof by distance mówi Ci w jaki sposób ma spadać gęstość efektu w zależności od środka kuli przedstawiającej komórkę efektu AB. Ty masz ustwione na NONE czyli w ogóle to nie działa. Linear to liniowy spadek a Cubic to krzywa kwadratu odległości.

 

Pamiętaj też, żeby nie przesadzić z ilością animowanych parametrów. Im więcej się dzieje tym efekt jest bardziej chaotyczny. Chmury są raczej spokojnie działającym zjawiskiem więc 1-2 animowane parametry powinny zdać egzamin.

 

Można jeszcze pokombinować z jakimś kształtem chmury jako obiektem z nałożonym animowanym noisem i w PFlow wrzucić Position Object z zaznaczoną opcją animated shape.

 

Powodzenia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności