mate_karate Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 Witam! Zrobiłem model piłki (3ds max9, vray) złożony z NGonów (każdy NGon to jedna siatka). Nałożyłem na całość odpowiedni materiał skóry i pojawił sie problem, gdy chce na kilka łatek założyć teksturę. Chcę zrobić piłkę z loga Copa de America. Na piłce namalowane są dwie ameryki w trzech kolorach. Jako tekstury użyłem Amerykę Poł. Chcę aby zachowała ona odopwiednie proporcje na wybranych łatkach. Czy istnieje jakiś inny sposób niż mozolne ustawianie i kręcenie teksturami na każdej łatce? Poniżej podaję linka do obrazka na którym przedstawiam mój problem. pozdrawiam mate.
huzdebos Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 modyfikator uvw mapping (opcja sphere) powinien rozwiazac problem pzdrw
Kris_R Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 W tym przypadku trzeba przypisać jeden modyfikator UV Map dla wszystkich łatek, lub połączyć łatki i zapodać mapowanie na cały model (drugie rozwiązanie będzie lepsze). żeby tekstura dobrze się ułożyła na piłce to będziesz musiał się troszkę wysilić. Albo teksturę ponaciągać albo mapowanie dopasować. Zależnie od tekstury jaką masz, różne operacje trzeba będzie wykonać. Najlepiej będzie, jeśli załączysz teksturę. Prawdę mówiąc to bardzo fajnie by się sprawdziły tu dwie niezależne projekcje... jedna dla jednej ameryki (pierwsza tekstura), a druga dla drugiej. Dwa różne kąty mapowania.. powinno pójść prawie bezboleśnie ;)
mate_karate Napisano 9 Sierpień 2007 Autor Napisano 9 Sierpień 2007 Hmmm, dodałem UVW Mapping dla wszystkich łatek i w jaki sposób mam teraz ustawić teksturę? Mam materiał skóry - Diffuse - Fallof i Bump dodany, gdzie mam wrzucić teksturkę? W diffuse? Jak dodawałem na 4 łatki, to było nawet ok, tylko że był tiling, natomiast jak go wyłączyłem to tekstury wogóle nie było... teksturkę mam zapisana w tga z przeźroczystością. A co do drugiego sposobu - jak złączyć wszystkie siatki w jedną? Zaznaczyć całość i convert to editable mesh? Przepraszam za taką dociekliwość ale w sumie nie znam Maxa a muszę skończyć ten projekcik. Pozdrawiam i dzięki za komenty.
huzdebos Napisano 9 Sierpień 2007 Napisano 9 Sierpień 2007 a kazda latka to osobny obiekt? jak tak to z Attachuj wszystkie latki zeby stanowily jeden obiekt i dopiero naloz modyfikator UVW Mapping pzdrw
mate_karate Napisano 10 Sierpień 2007 Autor Napisano 10 Sierpień 2007 Witam! Połączyłem łatki, trochę się pomęczyłem z ustawianiem i jest:). Oto wynik: Nie jest do końca tak jak w oryginale ale to mało istotne. Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam! mate.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się