Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Zrobiłem model piłki (3ds max9, vray) złożony z NGonów (każdy NGon to jedna siatka). Nałożyłem na całość odpowiedni materiał skóry i pojawił sie problem, gdy chce na kilka łatek założyć teksturę. Chcę zrobić piłkę z loga Copa de America. Na piłce namalowane są dwie ameryki w trzech kolorach. Jako tekstury użyłem Amerykę Poł. Chcę aby zachowała ona odopwiednie proporcje na wybranych łatkach. Czy istnieje jakiś inny sposób niż mozolne ustawianie i kręcenie teksturami na każdej łatce? Poniżej podaję linka do obrazka na którym przedstawiam mój problem.

 

gala1bk5.jpg

 

pozdrawiam

mate.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W tym przypadku trzeba przypisać jeden modyfikator UV Map dla wszystkich łatek, lub połączyć łatki i zapodać mapowanie na cały model (drugie rozwiązanie będzie lepsze). żeby tekstura dobrze się ułożyła na piłce to będziesz musiał się troszkę wysilić. Albo teksturę ponaciągać albo mapowanie dopasować. Zależnie od tekstury jaką masz, różne operacje trzeba będzie wykonać.

Najlepiej będzie, jeśli załączysz teksturę.

 

Prawdę mówiąc to bardzo fajnie by się sprawdziły tu dwie niezależne projekcje... jedna dla jednej ameryki (pierwsza tekstura), a druga dla drugiej. Dwa różne kąty mapowania.. powinno pójść prawie bezboleśnie ;)

Napisano
  • Autor

Hmmm, dodałem UVW Mapping dla wszystkich łatek i w jaki sposób mam teraz ustawić teksturę? Mam materiał skóry - Diffuse - Fallof i Bump dodany, gdzie mam wrzucić teksturkę? W diffuse? Jak dodawałem na 4 łatki, to było nawet ok, tylko że był tiling, natomiast jak go wyłączyłem to tekstury wogóle nie było... teksturkę mam zapisana w tga z przeźroczystością.

A co do drugiego sposobu - jak złączyć wszystkie siatki w jedną? Zaznaczyć całość i convert to editable mesh?

Przepraszam za taką dociekliwość ale w sumie nie znam Maxa a muszę skończyć ten projekcik.

 

Pozdrawiam i dzięki za komenty.

Napisano

a kazda latka to osobny obiekt? jak tak to z Attachuj wszystkie latki zeby stanowily jeden obiekt i dopiero naloz modyfikator UVW Mapping

 

pzdrw

Napisano
  • Autor

Witam!

Połączyłem łatki, trochę się pomęczyłem z ustawianiem i jest:). Oto wynik:

 

galeczkaga1.jpg

 

Nie jest do końca tak jak w oryginale ale to mało istotne.

Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!

mate.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności