Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak wygląda produkcja filmów anime np. Bleach'a, Naruto, Dragon Balla itd ? Nowe odcinki anime ukazują się przeważnie co tydzień, a szczegółowość ich powala (animacja, tła, postacie).

 

1. Ile osób przeważnie pracuje nad taką produkcją (szczególnie chodzi mi o osoby rysujące/malujące/animujące) ?

 

2. Jakie dokładnie etapy przechodzi taka produkcja ? Scenariusz, Storyboard, animatic, nagranie dialogów, praca nad animacją i na końcu dodanie dźwięku ?

 

3. Czy robi się animację z paru ujęć i w montażu dopiero się rozstrzyga o cięciach, czy może leci się dokładnie wg. storyboardu nie robiąc dodatkowych ujęć kamery.

 

4. Z jakich programów korzysta się do animacji i jaki jest mniej więcej workflow takiego animatora ? Tzn. Czy najpierw robi szkic na kartce, potem lineart np. w Photoshopie, potem kolorowanie i składa to w jakimś programie do kupy, czy też może szkice robi już w jakimś sofcie z funkcją onion skin i tam też robi resztę rzeczy.

 

5. Jak odbywa się tworzenie linearta ? Czy najpierw robi się szkic na kartce, skanuje i potem obrysowuje np w PS ?

 

6. Jaki panuje przydział pracy ? Czy każdy ma własną postać przydzieloną, którą musi zaanimować i potem oddać do jakiegoś głównego animatora, który łączy postacie, tło w całość ?

 

7. Jak maluje się tła w anime ? Większość teł sprawia wrażenie ręcznie malowanych, czy też może głównie się tworzy je w programie typu Photoshop ?

 

8. Czy kręci się scenki z prawdziwymi aktorami, które mają pomóc animatorom w animowaniu ?

 

Odpowiedzi na niektóre z powyższych pytań wydają się oczywiste, ale wolę mieć pewność :)

Tutaj zamieszczam przykładowy odcinek serialu Bleach (ukazuje się co tydzień) - http://en.sevenload.com/videos/GPFjHuc/b1pl

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ukazywanie się co tydzień jest na pewno poprzedzone wielomiesieczna praca, zazwyczaj takiego serialu robi sie wiekszosc dopiero potem wypuszcza do tv i pracuje sie nad nastepna serią (widać to na przyklad w czolowkach niektorych seriali gdzie sa zestawione sceny z wszystkich odcinkow).

 

ad. 2 mniej wiecej tak jak napisales

ad. 3 w filmie duble sa normą, animacja jest bardziej pracochlonna niz film, wiec wszystko jest rozstrzygane na etapie storyboard/animatic tutaj nie ma czasu ani pieniedzy zeby rysowac dodatkowe ujecia ktore moze bedzie a moze nie.

ad. 4 są specjalne programy np. toonz czy toon boom studio do animacji 2d

ad. 8 to jest czesta praktyka w filmie animowanych i mysle ze anime nie jest wyjatkiem

Napisano

dla przykładu z tego co widziałem wszystkie shippuudeny 41 ?i zwykłe 220(do 146 oparte na mandze) to ujęcia są oparte na mandze która również wychodzi co tydzień jednak akcja tam sie dziejąca odbywa sie o jakieś (hmm żeby nie skłamać sprawdziłem :P w zasobach) 90 charterów.

animacja w tych nowych naruto jest raczej wykonywana w 3d a nie jak poprzednik powiedział 2d gdyż ujęcia i efekty są zbyt dynamiczne ^..^ no i gry oparte na tych anime maja "Identyczna" grafikę... tak jakby pobrane z filmu.

 

co do czasu to kiedys na discovery poazwywali w how it's made powstawanie 30 minutowego filmu. Jako ze był to dosc stary program to tam trwało to 6 miesiecy ^.^ bynajmniej tak powiedział narrator.

kolejność tam pokazana:

storyboard->wstępna produkcja wybieranie scen->dodawanie szczegółów-> render->dubbing-> no i emisja :D

pozdrawiam

ps.

pozwolę dodać własne pytanie jeśli można ? :D

http://www.youtube.com/watch?v=ih2Cnr_7bn8 (- 1:18 i później tez widać)

jak zrobić włosy takie jak w anime trójkątne itp reagujące na ruch głowy. jestem nowy w 3d max wiec to może być głupie pytanie ^..^ hehe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności