Gość HATAMOTO Napisano 12 Grudzień 2003 Napisano 12 Grudzień 2003 Musze przygotować coś na temat Generowania grafiki 3D i do tego coś o (rendiring, shading i raytracing) na temat tych 3 tematów nic nie wiem. Dajcie moze jakieś adresy stron, co pisze tam teoretycznie co to jest.
Gość HATAMOTO Napisano 12 Grudzień 2003 Napisano 12 Grudzień 2003 aha czyli Rendering to jest coś takiego jak przedstawia to hellbender na tej stronie ? http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=76026 ???? A Raytracing to xos takiego jak przedstawia xMark na stronie http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7539&page=1#pid87558 ???? czy dobrze zrozumiałem?? znaczy się ja nie powiedziałem do czego mi to potrzebne, potrzebne mi to jest na zaliczenie pewnego przedmiotu i musze przygotować taki 15 minutowy wykład własnie o tych zagadnieniach, i jeśli ty Aleksander masz teori znacznie wiecej to ja bym bardzo cie prosił o nią. No i oczywiście dziekuje ci za tą informacje jaką dałeś mi juz teraz, wiem od czego mam chyba zacząć :)
leander Napisano 12 Grudzień 2003 Napisano 12 Grudzień 2003 RENDERING to z angielskiego \"wykonanie\", \"interpretacja\", render - \"uczynić\" i dla amerykanow/anglikow rysunek 2D tez jest czesto nazywany ladnym \"renderem\". To po prostu jakas wynikowa uzytych metod. Jak napisal Aleksander Raytracing to jedna z metod renderingu, więc Twoj drugi przyklad tez jest renderingiem. Co do shadera, to maly wyciag z helpa: ************** Shader Basic Parameters Rollout Material Editor > Standard material > Shader Basic Parameters rollout > Choose shader from drop-down list. The Shader Basic Parameters rollout lets you choose the type of shader to use with a Standard material. Some additional controls affect how the material appears. There are seven different shaders. Some are named for what they do; others are named for their creators. These are the basic material shaders: Anisotropic: For surfaces with elliptical, \"anisotropic\" highlights. These highlights are good for modeling hair, glass, or brushed metal. Blinn: For rounder, softer highlights than Phong shading Metal: For metallic surfaces Multi-Layer: For surfaces with more complex highlights than Anisotropic Oren-Nayar-Blinn: For matte surfaces such as fabric or terra-cotta Phong: For surfaces with strong, circular highlights Strauss: For metallic and nonmetallic surfaces. The Strauss shader has a simpler interface than other shaders. Translucent: Similar to Blinn shading, the Translucent shader also lets you specify translucency, where light is scattered as it passes through the material. ********************* Ja rozumiem, ze shader definiuje jak ma sie zachowac obiekt/material w interakcji ze swiatlem. Czy ma je odbijac, rozpraszac, absorbowac itd. te powyzej to podstawowe shadery, mozesz budowac wlasne bez ograniczen.
Gość HATAMOTO Napisano 13 Grudzień 2003 Napisano 13 Grudzień 2003 aha no i wszystko jasne. Dzięki. Ale musze powiedzieć że jak przeglądałem tą strone to napotkałem na takie cuda, że po prostu nie mogłem uwiezyć ze takie rzeczy można w grafice robić :) no po prostu nieźle kilku gości wymiata w grafice. moge od razu bez bicia powiedzieć że jestem \"noga \"z grafiki :p
k.jansen Napisano 14 Grudzień 2003 Napisano 14 Grudzień 2003 może to: http://www.pckurier.pl/archiwum/art0.asp?ID=3092 poz. k.jansen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się